Kádár, András (2016) Carsharing-közösségi autószolgáltatás bevezetésének lehetősége Magyarországon. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Kádár_MBA_Carsharing_Dipl.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Diplomamunkámban a XX. század elejétől nagymértékben megjelenő új, innovatív mobilitási móddal, a carsharing-közösségi autóhasználattal kívánok foglalkozni. A carsharing, amely újraértelmezi a mobilitást, az autóhasználat szabadságát, és egyben kötelezettséget vállal a környezettudatos gondolkodásért, miközben az egyénre szabott közösségi közlekedés lehetőségét biztosítja a nagyvárosban élők számára. Az említett szolgáltatás alapgondolatát, társadalmi beágyazottságát, eredményeit egyrészről nemzetközi tapasztalatok, megfigyelések alapján szeretném bemutatni, másrészről pedig a termék hazai piacon történő bevezetésének lehetőségeit, a brand teljes körű felépítését fogom feltérképezni és elemezni. A dolgozat felépítésében, tagoltságában elsőként természetesen a közösségi közlekedés általános szerepére, a mérföldköveknek számító változásokra fogok hagyatkozni. Ezt követően, viszont egy már elvégzett kvantitatív kutatási módszer eredményei alapján fogom kiértékelni, illetve megvizsgálni a közössé-gi autóhasználat magyarországi átültetésének közép-és, hosszú távú kilátásait, valamint a budapesti piacon eddig elért eredményeit. A választott téma aktualitását a közösségi közlekedés egyre jelentősebb nemzetközi térhódítása biztosítja. A legfontosabb indikátorok között azokat a Budapesten is meg-figyelhető, a fejlett nagyvárosok közlekedésére jellemző összetett problémákat érdemes megemlíteni, mint amilyenek a parkolási gondok, az állandó közlekedési dugók, nem utolsó sorban a magas légszennyezési értékek. A fővárosiak mobilitási igénye folyamatos emelkedő tendenciát mutat napjainkban. A belváros forgalmi leterheltsége, ráadásul elérte azt a kritikus pontot, amely már az élhető város koncepciója ellen hat, ezenfelül pedig a fennálló infrastruktúra képtelen hatékony módon kiszolgálni a megnövekedett utazási szükségleteket. A rendszeres torlódások, a jelentős átutazó forgalom következtében kialakult helyzet, ezért gyakran megnehezíti, alkalmasint ellehetetleníti az itt élők mindennapjait és közlekedési szokásait. A carsharing-közösségi autó bevezetésének ötletét, annak hosszú évekig tartó kivitelezését majd ezt követő megvalósítását egy hazai kkv szereplő vállalata magára 2013-ban. A projekt sikerének elmaradása számos külső és belső körülmény együttes hatásának az eredménye, amely természetesen elmondható minden megújuló, a hazai piacon eddig nem ismert szolgáltatási termék piaci bevezetésekor. Függetlenül attól a ténytől, hogy az említett termékcsoport milyen - akár évtizedes - megítéléssel, elfogadottsággal rendelkezik a Nyugat- európai piacokon. A közösségi közlekedés szerves részeként működő alternatív közlekedési formák (pl.: Mol Bubi közbringarendszer) népszerűsége, keresletük pontos meghatározása nem hagyhatja figyelmen kívül azokat a szignifikáns tényezőket sem, amelyek a jellegzetes budapesti „létből”, attitűdből, vásárlói szokásokból eredeztethetők
Magyar cím
Carsharing-közösségi autószolgáltatás bevezetésének lehetősége Magyarországon
Angol cím
On the possibilities of introducing carsharing to Hungary
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Executive MBA szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBL-16/01
Mű típusa: | Diplomadolgozat (Egyéb) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | András Kádár |
Dátum: | 07 Júl 2016 14:14 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 08:18 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1567 |
Actions (login required)
Tétel nézet |