Kiválósági program egy magán-egészségügyi szolgáltatónál

Kovács, Eszter (2025) Kiválósági program egy magán-egészségügyi szolgáltatónál. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KMI-25_12.pdf] PDF
KMI-25_12.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (836kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban az Affidea Magyarország Egészségügyi Szolgáltató Kft. Telephelyi Kiválóság Programját, annak fejlődését, a tervezett és elért eredményeit mutatom be. A Program 2020 novemberében 2 hónap pilot jelleggel, majd 2021. januárjától élesben indult el és a mai napig tart. Minőségirányítási munkatársként, MIR-KIR-MEBIR (minőségirányítási rendszer, környezetközpontú irányítási rendszer, munkahelyi egészségvédelem és biztonság irányítás rendszer) belső auditorként a kezdetektől aktív tagja vagyok a Programot működtető projekt csapatnak. 2020 nyarán felmerült a gondolat, hogy hogyan tudnánk még jobban motiválni az egészségügyi központjainkban, rendelőinkben dolgozó munkatársakat a minőségi munkavégzésre, létrehozni egy olyan tanuló-ösztönző Programot, ami objektív összehasonlítási lehetőséget biztosít, ahol egymástól, a legjobb gyakorlatokból tanulhatunk miközben elismerjük a kiváló munkát. 2020-ban a felső vezetés támogatásával létrehoztuk egy projekt csapatot a különböző területeken dolgozó szakembereinkből, hogy megvalósítsuk ezt a kiválóságból tanuló-ösztönző rendszert. Közösen kialakítottunk egy összetett szempontrendszerű, rendszeres ellenőrzés alapú Programot és annak mérhető követelményrendszerét, mely az alábbi területekre terjedt ki: ügyfélkiszolgálás színvonala, a menedzsment stratégiai döntései támogatásának aktivitása, a betegdokumentáció hiánytalan és pontos kitöltése, egyes kiemelt előírások betartása (pl. védőeszközök helyes viselése, rend, tisztaság, páciensek fogadása), az ellátást támogató folyamatoknál a nyitott, vagy újonnan keletkező nemmegfelelőség kezelése. Az ellenőrzések magukban foglalják meghatározott időszakra vonatkozó szúrópróbaszerű szakmai dokumentum ellenőrzéseket, a páciens elégedettségi adatok monitorozását és telephelyi látogatásokat is, melyre pontokat kapnak a telephelyek. A szempontok a jogszabályi-, a hatósági-, orvosi-szakmai-, és a belső szabályozókban meghatározott követelményeket, elvárásokat veszik figyelembe. Az eredményhirdetés előtt jutalompontot szerezhetnek -a szakmai tevékenységük mellé- a csapatok játékos, apró csapatépítő feladatok teljesítésével is. Ezek összevont eredményeinek összehasonlítása után alakul ki az egészségügyi központok, rendelők sorrendje és üzletáganként a legtöbb pontot elérő rendelő pénzjutalomban részesül, melyet szabadon választott közös csapatépítő Programokra fordíthat. A Telephelyi Kiválóság Program az idő múlásával folyamatosan fejlődött, egyrészt a kétoldalú megbeszélések visszajelzései, a Program indulásakor meghatározott követelmények rutin működésbe történő beépülése miatt, másrészt új követelmények megjelenése, Programba tervezett beépítése kapcsán. A Program szempontrendszerének módosítása mellett az értékelés rendszerét is módosítottuk, a hosszú távú nyomonkövetést, trendek monitorozását célzó fejlesztéseket vezettünk be a központokat, rendelőket minősítő kategóriák létrehozásával. A Program a kezdeti céljait elérte, azonban az elmúlt évek tapasztalatait látva „nem dőlhetünk hátra”, folyamatosan törekednünk kell a munkatársi érdeklődés fenntartására a Program iránt, továbbá a pozitív, a nem büntető szervezeti kultúra folyamatos fenntartására és fejlesztésére. Más intézmények számára is jó példa lehet a kialakított rendszer, a helyi igényekhez igazítva.

Magyar cím

Kiválósági program egy magán-egészségügyi szolgáltatónál

Angol cím

A programme of excellence in a private healthcare provider

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Közgazdasági és Nemzetközi Kapcsolatok Intézet

Szak

LKK - Egészségügyi minőségbiztosítási szakirányú továbbképzés (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kovács, Dr. Erika Krisztina
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Helyi kari azonosító

KMI-25/12

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Eszter Kovács
Dátum: 25 Jún 2025 11:28
Utolsó módosítás: 25 Jún 2025 11:28
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15527

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet