Lukács, Evelin Krisztina (2016) Housekeeping, a szálloda mozgatórugója. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Szakdolgozat Lukács Evelin.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakmai gyakorlatomat a Greenfield Hotel Golf & Spa****superior-ban töltöttem, így gyakorlati tapasztalatokat tettem szert tanulmányaim során megszerzett elméleti alapokra. Szakdolgozatomban szintén az elméleti háttérrel megalapozottan kívántam egy aktuális témát gyakorlati oldalról feltárni. A modern világban kialakult versenyhelyzet miatt fontos, hogy egy szálloda megkülönböz-tetett legyen a konkurenciától, amit nagyrészt a minőségen keresztül tud elérni. A tavalyi évben a Greenfield szálloda két, minőségi megalapozottságú díjra pályázott: A Magyar Turizmus Minőségi Díjra, valamint a 2015 évi magyarországi „Év Szállodája” cím megszerzésére. Mindkét pályázata pozitív elbírálásban részesült, így a hotel vezetője büszkén vehette át a QQ és Főnix küldöndíj plaketteket. Ezek a díjak fontos szakmai visszajelzések a szálloda vezetősége fel, egyfajta mérése, igazolása a minőségenk. Érdekes témának találtam, hogy miként alapozza meg a Greenfield a minőséget, és egyik feladatom volt annak leírása, hogy miként érte el és hogyan tartja a szálloda a négy csillag superior minőségi színvonalat. Habár kevésbé ismert és elismert az általam választott részleg, a housekeeping szerepe, mégis meglepően tapasztaltam azt, hogy a housekeeping rész-leg nélkülözhetetlen munkáján túl valódi értékkel járul a hotel működéséhez, ez pedig a komfort-, tisztaság-, és ezáltal a minőségérzet. A szolgáltatások minőségének megnövekedett a jelentősége. A személyre szabottság és a személyes törődés, valamint a biztonság vált fontossá. Manapság a turisztikai szolgáltatásokat igénybe vevők tájékozottabbak, ebből adódóan az elvárt minőségi szint magasabb lett. Az olcsónak értékelt szálláshelyek, és szolgáltatások iránti kereslet csökkent, a megváltozott életmód miatt. A személyre szabottság és a személyes törődés, valamint a biztonság vált fontossá. A szálloda alapküldetése a vendégigények megfelelő színvonalon történő kielégítése, valamint a munkafolyamatok zökkenőmentes biztosítása. A szálloda legfőbb adottságai, úgymint a saját kútból feltörő minősített gyógyvíz és a szálloda közvetlen szomszédságában elterülő 18 lyukú golfpálya mellett bemutattam még, hogy milyen más, egyedi és minőségi szolgáltatásokat kínál az egyes piaci szegmensek részére. Fontos USP (=unique selling proposition, azaz egyedi adottság) lehet, hogy mely szolgáltatások elvártak és azt kínálja-e az adott hotel alapszolgáltatásként. Megállapítottam, hogy a soft all inclusive ellátás valamennyi vendég részére praktikus és a hotel eléri vele, hogy a vendégei teljeskörű kiszolgálásban részesüljenek. További sport-, és wellness-, gyógy-, valamint gyermekbarát és konferencia szolgáltatásaival eléri a szálloda, hogy vendégei tulajdonképpen minden igényét házon belül kielégítse. Egy jól működő szálloda tud csak minőségi szolgáltatásokat biztosítani, és ehhez minden egyes részleg hozzájárul. A dolgozat során konkrétan, tényeken keresztül bemutatom a housekeeping munkáját, hogy a **** superior szállodával szemben támasztott minőségi elvárásoknak milyen munkszervezéssel és mely feladatok ellátásával felel meg. A különböző szezonok / piaci szegmens vendégei különböző elvárásokkal rendelkeznek. Mindemellett a tárgyi feltételek is fontosak, például a szálloda rendelkezik különböző billerbeckpárnákkal, az idősek számára a fürdőkádban csúszásgátlóval, a gyerekek számára gyermekkáddal, bilivel, wcszűkítővel, kisággyal, cumimelegítővel, kádfellépővel, a kutyák számára pedig kutyatállal és kutyatakaróval, igazodván a vendégek újabb és újabb igényeihez. A vendégek elvárásainkak kutatására kérdőíves felmérést végeztem, amely segítségével kirajzolódott előttem, hogy a vizsgált időszakban a vendégek zöme elégedetten távozott, és örömmel ajánlaná tovább a szállodát. A housekeepingen a tárgyi feltételek biztosítása mellett, nagy hangsúlyt fektetnek a személyi feltételekre is. Fontos, hogy a dolgozók megfelelő szaktudással rendelkezzenek, ennek érdekében a dolgozókat megfelelően tréningelik, a tréningeket általában évente kétszer szervezik meg. A dolgozók kiválasztásánál pedig fontos, hogy a Greenfield Team-be illeszkedjen, azaz segítőkész és udvarias legyen. Vizsgáltam továbbá a vendégek véleménye mellett azt is, hogy mint mondanak a dolgozók maguk arról, hogy mennyire sikerül az elvárásokat teljesíteni. Interjúalanyaim segítségével sikerült feltárnom hiányosságokat is, ezért javaslatot tettem a szállodai szobák modernizálására. Remélem, hogy dolgozatommal hozzájárulok a housekeeping részleg még eredményesebb működéséhez, valamint bízom abban, hogy a bevezetővel felkeltettem az olvasó figyelmét, és témaválasztásommal kellőképpen inspiráltam a szakdolgozat elolvasására.
Magyar cím
Housekeeping, a szálloda mozgatórugója
Angol cím
Housekeeping, the heart of the hotel
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KFON-16/19
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Evelin Krisztina Lukács |
Dátum: | 07 Júl 2016 14:10 |
Utolsó módosítás: | 07 Júl 2016 14:10 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1551 |
Actions (login required)
Tétel nézet |