Kissné Sághegyi, Katalin (2016) Employee Branding kialakítása a Bourns Kft.-nél. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAL-16_21.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 31 December 2031 Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási kerveny_366718193.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 31 December 2031 Download (89kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az elmúlt évtizedben a munkaerő piacon olyan változások mentek végbe, melyeket a hagyományos humánerőforrás gazdálkodás eszközeivel nem lehet megfelelően kezelni. Ezt a kialakult helyzetet tovább bonyolítja a munkavállalói preferenciák megváltozása. A meg-változott piaci verseny feltételeire, és a munkavállalói attitűdök változásaira a vállalatok-nak reagálni kell, hogy a munkaerőért folytatott versenyben megőrizhesse, illetve erősítse a pozícióját. A vállalatok ezen felvetett problémákat az Employer Branding alkalmazásával komplex módon orvosolhatják. A dolgozatom célja az employer, az employee, és a corporate brand fogalmak tisztázásán és kapcsolatuk bemutatásán túl, hogy érzékeltessem a munkavállalói márka fontosságát. Ahhoz hogy megfoghatóvá tegyem a felsorolt márka típusok összetettségét és a szervezeten belüli egymásra épülésüket megfelelő alapot szolgáltatott egy dolgozói elégedettség felmérés. Másrészről ahhoz, hogy a dolgozói preferenciák alapján el tudjuk végezni a kialakult helyzet elemzését nélkülözhetetlen volt az említett felmérés. A kapott válaszok rávilágítottak azokra szervezeten belüli problémákra, amelyeket ha megoldunk, azok egyben a sikeres munkáltatói márka elemei is lehetnek. Továbbá szerettem volna bemutatni, hogy mennyire egymáshoz kapcsolódik a külső és belső márkához tartozó kommunikáció. A legfontosabb megállapítás, hogy a mind a két márkaüzenetnek ugyanazt az információt kell hordozni, mivel a vállalat csak az egységes kommunikációval lehet hiteles. Ennek a hi-teles vállalati márkának a legjobb képviselője pedig az elégedett és a vállalati jövőképpel azonosulni tudó munkavállaló A kutatás alapját képző felmérés, és a szekunder forrásként felhasznált piackutató cégek eredményei alapján elmondható, hogy a munkavállalók számára a legfontosabb tényező a brand építőelmei közül a megfelelő bérezés mellett a megbecsülés. Továbbá a korcsoportok különbségeitől függetlenül a szakmai fejlődés és a karrier építés lehetősége az, ami erősítheti a vállalat iránti lojalitásukat. Az Employee Brand stratégia működése nemcsak az emocionális kötődés kialakulásából származó előnyökkel jár, hanem a vállalat főbb gazdálkodási mutatóit is pozitívan befolyásolhatja. Ezek a mutatók a cég minden területét érintik, és egyértelműen mérhetővé teszik a belső márkaépítésből származó profitot. Megállapítható, hogy a jól kialakított Employer Branding stratégia hatására egyszerre javul a vállalat belső megítélése a meglévő munkatársak, és a szervezeten kívüli leendő munkavállalók körében egyaránt. Végül leszögezhetjük, hogy az Employer Brandig egy hosszútávra szóló stratégia, melyet folyamatosan fejleszteni kell a munkavállalók és munkaerőpiac változó igényeinek megfelelően
Magyar cím
Employee Branding kialakítása a Bourns Kft.-nél
Angol cím
Employee Branding performance at Bourns Kft.
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAL-16/21
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Katalin Kissné Sághegyi |
Dátum: | 07 Júl 2016 14:06 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 10:24 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1547 |
Actions (login required)
Tétel nézet |