Holczbauer, Krisztina (2025) A Susana Fitt Stúdió stratégiai vizsgálata és egy lehetséges beruházás mérlegelése. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
![]() |
PDF
KBAL-25_08.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban egy kisvállalkozás, a Susana Fitt Stúdió stratégiai lehetőségeit és ter-vezett beruházását vizsgálom elméleti és gyakorlati megközelítésből. Az első részben a ha-zai és nemzetközi szakirodalom tanulmányozása segítségével az elméleti hátterét mutatom be, melyben kitérek a stratégiai tervezésre, a piackutatásra és a befektetések pénzügyi hát-terére. A vállalkozás stratégiai tervének megalkotásával a vállalat jövőképét kívántam meg-valósítani, hogy a város jól ismert és kedvelt edzőtermévé váljon. A STEEP elemzésnek köszönhetően megállapítottam, hogy a vállalat elhelyezkedése megfelelő a társadalmi és gazdasági környezet szempontjából, a technológiai környezetben kevés az elmaradása, de az online térben való jelenlét a szolgáltatók számára elengedhetetlen. A politikai és jogi környezet nem biztosít semmilyen támogatást az edzőterem számára. A külső környezet további vizsgálata megmutatja, hogy a fejlesztések jelentik a fő feladatot a versenyben ma-radás érdekében. Pénzügyi mutatók segítségével összehasonlítottam a stúdió pénzügyi hely-zetét a versenytársakéval. A hatékonyság mérése a versenytársakétól messze elmaradó ér-téket eredményezett, ami a beruházások szükségességét bizonyítja a bevételek növelése ér-dekében. Az eredményesség vizsgálata azt mutatja, hogy a Susana Fitt Stúdió megfelelő árképzési stratégiával eredményesebb lenne. A SWOT – mátrix megmutatta a bővítési le-hetőségeket, mint a terem bérbeadása a délelőtti órákban, partnerségi kapcsolatok révén tör-ténő szolgáltatás bővítés és a fejlesztések veszteség csökkentő hatását. Az Ansoff-mátrix megmutatta, hogy a jelenlegi vendégkört a masszázs, személyi edzés és saját márkás termé-kek forgalmazásával is meg lehet célozni. Új piacot jelent a délelőtti órákban tartandó sze-nior torna és mobilizáció. A legnagyobb kockázattal bír a kisgyerekes anyák számára tartott edzések kínálása szakképzett gyermekfelügyelő bevonásával. A pénzügyi tervet a pénzügyi céloknak megfelelően terveztem meg. A piackutatás célja az edzőterem bővítés optimális helyének meghatározása és a cél-csoport igényeinek a felmérése volt, amit egy általam készített kérdőív segítségével tudtam megvalósítani. A beruházás pénzügyi megtérülését a belső megtérülési rátával, a jövedel-mezőségi indexszel és a megtérülési idővel vizsgáltam, és megállapítottam, hogy a megha-tározott 10 éven belül a beruházás nem térül meg. Ennek okát az ingatlanpiacon történő folyamatos áremelkedésben látom. A vállalkozó alacsonyabb kockázatvállalás mellett az elemzésekben feltárt fejlesztésekkel tudja tevékenységét fenntarthatóan nyereségesen üze-meltetni.
Magyar cím
A Susana Fitt Stúdió stratégiai vizsgálata és egy lehetséges beruházás mérlegelése
Angol cím
Strategic analysis of Susana Fitt Stúdió and the evaluation of a potential investment
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Közgazdasági és Nemzetközi Kapcsolatok Intézet
Szak
LKK - Pénzügy és számvitel alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAL-25/08
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Krisztina Holczbauer |
Dátum: | 25 Jún 2025 08:48 |
Utolsó módosítás: | 25 Jún 2025 08:48 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15215 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |