Érzelmi marketing és anyai kötődés: Hogyan alakítja a márkák kommunikációja az anyák vásárlási döntéseit?

Lelkes-Ughy, Annamária (2025) Érzelmi marketing és anyai kötődés: Hogyan alakítja a márkák kommunikációja az anyák vásárlási döntéseit? MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KMAL-25_07.pdf] PDF
KMAL-25_07.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A kisgyermekes édesanyák vásárlási döntéseit számos tényező befolyásolja, köztük egyre meghatározóbb szerepet tölt be az érzelmi marketing, amely képes mélyebb kötő-dést kialakítani a márkák és a fogyasztók között. Jelen dolgozat célja annak vizsgálata, hogyan hatnak a márkák érzelmi alapú kommunikációs stratégiái az édesanyák vásárlási szokásaira, valamint milyen szerepet játszanak az érzelmek, a bizalom és az azonosulás a márkákhoz való viszonyukban. A tanulmány középpontjában a fogyasztói magatartás öt-lépcsős modellje, az érzelmi marketing fogalma és a márkázás különböző aspektusai, például az emocionális márkázás, márkaélmény, márkahűség és márkaérték állnak. A dolgozat első részében szakirodalmi áttekintés keretében kerülnek bemutatásra a fo-gyasztói döntések pszichológiai alapjai, különös tekintettel az érzelmek befolyásoló sze-repére, valamint arra, hogyan célozzák meg a márkák az édesanyákat, mint elsődleges döntéshozókat a családon belül. A második részben primer kutatás segítségével, egy 179 fő részvételével készült kvantitatív kérdőív alapján, kerültek feltárásra az édesanyák vá-sárlási szokásai, döntési motivációi és az érzelmi marketingkommunikációra adott reak-cióik. A kutatás külön kitér a közösségi média, a hiteles márkaüzenetek és az anyai él-mények szerepére is. Az eredmények azt mutatják, hogy az érzelmi tényezők, különösen a bizalom, a gondoskodás és az anyai azonosulás, kulcsszerepet játszanak a márkák kiválasztásában és a lojalitás kialakulásában. A márkák hiteles kommunikációja, a valódi anyai történetekre épülő kampányok, valamint a közösségi ajánlások jelentős befolyással bírnak a döntési folyamatra. A kutatás zárásaként a dolgozat javaslatokat fogalmaz meg a márkák számá-ra arra vonatkozóan, hogyan alakíthatnak ki mélyebb érzelmi kötődést az édesanyák cél-csoportjával, különös tekintettel a digitális kommunikáció és a bizalomépítés eszközeire.

Magyar cím

Érzelmi marketing és anyai kötődés: Hogyan alakítja a márkák kommunikációja az anyák vásárlási döntéseit?

Angol cím

EMOTIONAL MARKETING AND MATERNAL ATTACHMENT: HOW DOES BRAND COMMUNICATION INFLUENCE MOTHERS' PURCHASING DECISIONS?

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

NEM RÉSZLETEZETT

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Takáts, Alexandra Márta
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KMAL-25/07

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Annamária Lelkes-Ughy
Dátum: 18 Jún 2025 12:37
Utolsó módosítás: 18 Jún 2025 12:37
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15209

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet