E-BUSINESS, AVAGY TRENDEK ÉS LEHETŐSÉGEK A WEBEN NAPJAINKBAN

Békési, Tamás (2016) E-BUSINESS, AVAGY TRENDEK ÉS LEHETŐSÉGEK A WEBEN NAPJAINKBAN. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of Békési Tamás diplomadolgozat.pdf] PDF
Békési Tamás diplomadolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Diplomadolgozatom elkészítésének célja, hogy bemutassam a hazánkban is rohamosan fejlődő szélessávú internet által nyújtott lehetőségek kihasználásának módjait és típusait az üzleti és magánszférában. Az alapkérdés az volt, hogy ezeknek az internet által nyújtott lehetőségeknek a kihasználása vagy ezek elmulasztása, milyen hatással lehet a gazdálkodó szervezet eredményességére. Nélkülözhetőek-e az elektronikus formában bonyolított üzleti tevékenységek, amelyeket e-business néven is szokás emlegetni. Melyek lehetnek ezek a tevékenységek, és milyen szereplők vehetnek részt ebben a folyamatban? Alapvetően három csoportba sorolhatóak a szereplők. Ezek a magán (consumer), a gazdasági, üzleti (business) és a közigazgatás, kormányzati (goverment) szereplők lehetnek. Üzleti kapcsolat létrejöhet bármely két szereplő között, de akár saját csoportjával is létesíthet kapcsolatot (pl. B2C, B2G, C2C, stb.). Ezek az elektronikus üzleti kapcsolatok a világon és Magyarországon is egyre jobban elterjedőben vannak. Hazánkban azonban néhány éves lemaradás tapasztalható ebben a modern technológiában. A vállalat üzleti stratégiájának, a Fáraó Bútordiszkont e-kereskedelmi rendszerének kialakítási és bevezetési folyamatának bemutatásához, interjút készítettem a vállalat vezetőjével. Arra voltam kíváncsi, miért döntöttek az e-kereskedelem bevezetése mellett és mi- lyen eredményeket várnak ennek megvalósításától. Ahhoz, hogy megismerjem a másik „oldalt”, a vásárlók szokásait és elvárásait az e-kereskedelemmel szemben, kérdőíves kutatás végeztem az internet használati és internetes vásárlási szokásokról, majd a kapott eredményeket elemeztem és értékeltem. Ebből kiderült, hogy rendkívül népszerű az online vásárlás a megkérdezettek körében. A Fáraó Bútordiszkont online értékesítésének gazdaságos beindításához és üzemeltetéséhez olyan rendszert választottak, amellyel a lehető legkisebb költséggel lehetett az oldalt létrehozni és üzemeltetni. Ez a rendszer a Joomla/JoomShopping nyílt forráskódú, ingyenes tartalomkezelő rendszer lett. Ezzel a rendszerrel és a vállalat online értékesítési stratégiájának a kialakításával, egy olyan webáruházat hoztak létre és indítottak el, amellyel sikerült a cég versenyképességét megőrizni, értékesítés területét növelni és ezáltal megfelelni a napjaink információs társa- dalma által elvárt igényeknek és követelményeknek. Az elvárásoknak történő megfelelés mellett a vállalat árbevételeit sikerült ezáltal megnövelni, ami hozzájárul a webáruház működtetési költségeinek a fedezéséhez is. A vállalat vezetője bízik abban, hogy az online értékesítés által tovább növekedhet a vállalat forgalma és árbevétele.

Magyar cím

E-BUSINESS, AVAGY TRENDEK ÉS LEHETŐSÉGEK A WEBEN NAPJAINKBAN

Angol cím

E-BUSINESS OR ELSE, TRENDS AND POSSIBILITIES THROUGH ON THE WEB NOWADAYS

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Vezetés és szervezés mesterszak (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Tóth, Zsolt
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KMAL-16/68

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Tamás Békési
Dátum: 14 Júl 2016 10:24
Utolsó módosítás: 20 Szep 2023 07:45
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1504

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet