Ábrahám, Evelin (2025) Die Auswirkungen der frühen Zweitsprachförderung auf kognitive, soziale und affektive Bereiche bei Grundschulkindern in den ersten drei Klassen. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Ábrahám Evelin_Német-nemzetiségi-óvodapedagógus_BA_2025.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomat a korai másodnyelv-fejlesztés területén írom. Ezen belül kitérek az egynyelvű és kettő,- vagy többnyelvű gyermekek kognitív, szociális és affektív területen nyújtott teljesítményére és összehasonlítom a köztük levő különbségek mértékét. Kutatásomban az általános iskolában, az első, második és harmadik osztályos gyermekeket vizsgálom a fent említett területeken. Az eredmények kimutatása érdekében online formájú kérdőívet használtam, amelyet az első három osztályban tanító pedagógusoknak küldtem el. A kimutatások egy része a számomra várt eredményeket hozta, amely alátámasztotta a kétnyelvűség előnyeit.
Magyar cím
A korai másodnyelv-fejlesztés hatásai kognítiv, szociális és affektív területen az iskoláskorú gyermekeknél az első három osztályban
Angol cím
The Effects of Early Bilingual Education on Cognitive, Sozial, and Affektive Areas in Elementary School Children in the First Three Grades
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Evelin Ábrahám |
Dátum: | 18 Júl 2025 06:10 |
Utolsó módosítás: | 18 Júl 2025 06:10 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/15008 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |