Iker, Dominika (2025) KÖRNYEZETI NEVELÉS-ERDŐPEDAGÓGIA 10-14 ÉVES KORBAN. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
SZAKDOLGOZAT_Iker Dominika_TYQ97H_KÖRNYEZETI NEVELÉS-ERDŐPEDAGÓGIA 10-14 ÉVES KORBAN.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat célja a környezeti nevelés és azon belül az erdőpedagógia szerepének vizsgálata a 10–14 éves tanulók körében. A kutatás arra kereste a választ, hogy miként hat a természetben szerzett közvetlen élmény a környezeti attitűdök és a természethez fűződő személyes kapcsolat kialakulására. A dolgozat kvalitatív és kvantitatív módszereket – kérdőíves felmérést és pedagógusinterjúkat – alkalmazva térképezi fel a tanulók természetjárási szokásait, motivációit, valamint a digitalizáció hatásait. Az eredmények azt mutatják, hogy az élményalapú, közösségi tanulásban gazdag programok – különösen az erdőpedagógiai foglalkozások – jelentős mértékben hozzájárulhatnak a fenntarthatóság iránti elköteleződés kialakulásához. A dolgozat gyakorlati javaslatokat is tartalmaz a természetközeli nevelési programok fejlesztésére, kiemelve a pedagógusi attitűdök és a családi háttér szerepét. A „MenőMenet” programterv példája rávilágít arra, hogyan lehet a természethez való kapcsolatot élményszerűen és tartósan megerősíteni a serdülőkorúak körében.
Magyar cím
KÖRNYEZETI NEVELÉS-ERDŐPEDAGÓGIA 10-14 ÉVES KORBAN
Angol cím
ENVIRONMENTAL EDUCATION-FOREST PEDAGOGY AT THE AGE OF 10-14
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
NEM RÉSZLETEZETT
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dominika Iker |
Dátum: | 23 Jún 2025 11:58 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 11:58 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14847 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |