Fülekiné Mike, Dominika (2025) Pedagógusok attitűdje az integrációval, inklúzióval kapcsolatban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Fülekiné M. Dominika-Pedagógusok attitűdje az integrációval,inklúzióval kapcsolatban-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (416kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat célja a pedagógusok attitűdjeinek vizsgálata az integrációval és inklúzióval kapcsolatban. A kutatásom arra fókuszál, hogyan vélekednek a tanárok a sajátos nevelési igényű (SNI) tanulók beilleszkedéséről a többségi intézményekben. Az adatgyűjtéshez egy online kérdőívet használtam, amelyet különböző szintű oktatási intézmények pedagógusai töltöttek ki. A kérdőív zárt és nyitott kérdéseket is tartalmazott, hogy árnyaltabb képet kapjak a válaszadók véleményéről. Az eredmények alapján sok pedagógus látja hátrányként az integrációt, gyakran nincs meg a megfelelő felkészültsége vagy eszköze a gyakorlati megvalósításhoz. A továbbképzések és szakmai támogatás kiemelt jelentőségűnek bizonyultak a pozitív attitűdök kialakulásában. A válaszadók hangsúlyozták a szakemberekkel való együttműködés és a vezetői támogatás fontosságát is. Az attitűdöket befolyásolta például a tapasztalat is. A dolgozat rámutat arra, hogy intézményi és rendszerszintű fejlesztések szükségesek a befogadó oktatás sikeréhez.
Magyar cím
Pedagógusok attitűdje az integrációval, inklúzióval kapcsolatban
Angol cím
Teachers' attitudes towards integration and inclusion
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
FI 21120
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dominika Fülekiné Mike |
Dátum: | 23 Jún 2025 11:35 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 11:35 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14827 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |