A mese hatása az óvodáskorú gyermek személyiségfejlődésére a többségi intézményben

Horváth, Krisztina (2025) A mese hatása az óvodáskorú gyermek személyiségfejlődésére a többségi intézményben. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Horváth Krisztina-A mese hatása az óvodáskorú gyermek személyiségfejlődésére a többségi intézményben-szakdolgozat.pdf.pdf] PDF
Horváth Krisztina-A mese hatása az óvodáskorú gyermek személyiségfejlődésére a többségi intézményben-szakdolgozat.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Absztrakt ( kivonat) Szakdolgozatom témája, a mesék óvodáskorú gyerek személyiségfejlődésére gyakorolt hatása a többségi intézményben. Mit jelent manapság a mese? Miért van nehéz dolga az óvodapedagógusoknak a meseválasztást illetően? Miben segítik a mesék az óvodáskorú gyerekeket? Milyen hatással van az óvodáskorú gyermek viselkedésére, kötődésére, egyáltalán személyiségfejlődésére a mese? A válasz egyszerű: minden tekintetben jó hatást gyakorolnak. Azok a gyerekek, akik mesét hallgatnak minden nap, évekkel megelőzik korosztályukat mind nyelvi fejlettségben, szókincsben, kreativitásban és nagyobb fantáziával rendelkeznek. A biztonságérzet megszilárdításában is nagy szerepet játszanak a mesék, a szülővel való kötődés kialakításában, ami felbecsülhetetlen és a későbbiekben százszorosan megtérül. A többségi intézménybe járó SNI/BTMN gyerekek másságát elfogadni képes odafigyelő, érzékeny ”többségi” gyermekek kikerülését is segítik az óvodákból, hiszen a mesék a többségi óvodákban az inklúzió létrejöttét hivatottak szolgálni, érzékenyítéssel és az érzelmi intelligencia fejlesztésével. Mivel ezek kognitív módon nem fejleszthetők, a mesék- azok hallgatása, a bennük rejlő és követendő példákkal, jó mintákkal és az élmények átélése nyomán teremt meg egy elfogadóbb és jobb világot, közben pedig fejlesztik és formálják a gyerekek személyiségét.

Magyar cím

A mese hatása az óvodáskorú gyermek személyiségfejlődésére a többségi intézményben

Angol cím

The impact of fairy tales on the personality development of preschool children in mainstream institutions.

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bolla, Balázsné
Mestertanár BPK Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Krisztina Horváth
Dátum: 19 Jún 2025 07:30
Utolsó módosítás: 19 Jún 2025 07:30
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14785

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet