Berta, Bianka (2025) MARIA MONTESSORI PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓJÁNAK BEMUTATÁSA SZISZTEMATIKUS SZAKIRODALMI ELEMZÉSSEL. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Berta Bianka-Maria Montessori Pedagógiai Koncepciójának Bemutatása Szisztematikus Szakirodalmi Elemzéssel- Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (978kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásomban Maria Montessori reformpedagógiájának óvodai nevelésben történő megvalósulását vizsgáltam nemzetközi összehasonlításban. Célom az volt, hogy feltárjam, milyen mértékben jelennek meg a Montessori-elvek egy magyarországi és egy amerikai óvodai intézmény gyakorlatában, valamint hogy ezek az elemek hogyan illeszkednek a legfrissebb nemzetközi szakirodalmi trendekhez. A vizsgálat során kvalitatív módszerekkel dolgoztam, pedagógusinterjúk és intézményi megfigyelések alapján elemeztem a gyakorlati működést, majd az SLR (Szisztematikus Szakirodalmi Áttekintés) módszerével a 2015 és 2024 között megjelent releváns angol nyelvű szakirodalmakat tekintettem át. Kutatásom célja az volt, hogy a gyakorlati és elméleti szempontokat egyesítve hozzájáruljak a Montessori-pedagógia kortárs értelmezéséhez, különös tekintettel annak hazai alkalmazhatóságára és adaptációs lehetőségeire.
Magyar cím
MARIA MONTESSORI PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓJÁNAK BEMUTATÁSA SZISZTEMATIKUS SZAKIRODALMI ELEMZÉSSEL
Angol cím
A SYSTEMATIC LITERATURE REVIEW ON MARIA MONTESSORI'S EDUCATIONAL CONCEPT
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Bianka Berta |
Dátum: | 23 Jún 2025 13:03 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 13:03 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14715 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |