Vigh, Dorottya (2025) Az x és z generációk beilleszkedése és motivációja a munkahelyen: hogyan lehet a motivációs tényezőket és ösztönzőket generációspecifikusan kialakítani? MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Diplomamunka_Vigh Dorottya_CNINKM.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat célja az x és z generáció munkahelyi beilleszkedésének és motivációs sajátosságainak feltárása, különös tekintettel a generációspecifikus ösztönzési stratégiák kialakítására. A kutatás kvantitatív (kérdőíves) és kvalitatív (interjús) módszerekre épül, amelyek segítségével átfogó képet kaptunk a két generáció motivációs tényezőiről, vezetési stíluspreferenciáiról és beilleszkedési tapasztalatairól. Az eredmények alapján megállapítható, hogy míg az x generáció számára a stabilitás, strukturáltság és pénzügyi megbecsülés a legfontosabbak, a z generációt elsősorban a rugalmasság, a kreatív fejlődési lehetőségek és az élményalapú munkavégzés motiválja. A dolgozat gyakorlati javaslatokat is tartalmaz arra, hogyan lehet hatékonyan ötvözni a két generáció elvárásait a munkahelyi környezetben, növelve ezzel a munkavállalói elégedettséget és szervezeti hatékonyságot.
Magyar cím
Az x és z generációk beilleszkedése és motivációja a munkahelyen: hogyan lehet a motivációs tényezőket és ösztönzőket generációspecifikusan kialakítani?
Angol cím
Integration and motivation of generation x and z in the workplace: how can motivation factors and incentives be designed generation-specific?
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Emberi erőforrás tanácsadó (MA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dorottya Vigh |
Dátum: | 23 Jún 2025 13:02 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 13:02 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14674 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |