Horváth, Bernadett (2025) Bűbáj és olvasás: a Harry Potter-jelenség vizsgálata egy magyar általános iskolában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
szakdolgozat_Horváth Bernadett_H71BSR.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (470kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom fő célja, hogy a Harry Potter-jelenséget egy magyar általános iskola felső évfolyamos diákjai körében megvizsgáljam. Kutatás során külön figyelmet fordítottam először az általános olvasási szokások felmérésére. A dolgozat elméleti része bemutatja a gyermekirodalomból kiindulva az ifjúsági irodalom jelentőségét, és a fantasy műfaj jellemzőit. Bemutatom, hogy a Harry Potter-sorozat mely tényezők segítségével nyerte el a fiatal olvasók szívét, valamint azt, hogy milyen fő értékeket közvetít. A gyakorlati rész a kérdőíves kutatás eredményét dolgozza fel. Feltérképezi, hogy a diákok milyen rendszerességgel olvasnak, valamint hogy melyek a kedvelt műfajok. Továbbá választ kapunk arra, hogy a Harry Potter-univerzum továbbra is hatással van-e a 10-14 éves korosztályra.
Magyar cím
Bűbáj és olvasás: a Harry Potter-jelenség vizsgálata egy magyar általános iskolában
Angol cím
Magic and reading: an investigation of the Harry Potter phenomenon in a Hungarian primary school
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Bernadett Horváth |
Dátum: | 18 Júl 2025 06:21 |
Utolsó módosítás: | 18 Júl 2025 06:21 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14657 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |