Bűbáj és olvasás: a Harry Potter-jelenség vizsgálata egy magyar általános iskolában

Horváth, Bernadett (2025) Bűbáj és olvasás: a Harry Potter-jelenség vizsgálata egy magyar általános iskolában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_Horváth Bernadett_H71BSR.pdf] PDF
szakdolgozat_Horváth Bernadett_H71BSR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (470kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom fő célja, hogy a Harry Potter-jelenséget egy magyar általános iskola felső évfolyamos diákjai körében megvizsgáljam. Kutatás során külön figyelmet fordítottam először az általános olvasási szokások felmérésére. A dolgozat elméleti része bemutatja a gyermekirodalomból kiindulva az ifjúsági irodalom jelentőségét, és a fantasy műfaj jellemzőit. Bemutatom, hogy a Harry Potter-sorozat mely tényezők segítségével nyerte el a fiatal olvasók szívét, valamint azt, hogy milyen fő értékeket közvetít. A gyakorlati rész a kérdőíves kutatás eredményét dolgozza fel. Feltérképezi, hogy a diákok milyen rendszerességgel olvasnak, valamint hogy melyek a kedvelt műfajok. Továbbá választ kapunk arra, hogy a Harry Potter-univerzum továbbra is hatással van-e a 10-14 éves korosztályra.

Magyar cím

Bűbáj és olvasás: a Harry Potter-jelenség vizsgálata egy magyar általános iskolában

Angol cím

Magic and reading: an investigation of the Harry Potter phenomenon in a Hungarian primary school

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kitzinger, Dr. Arianna
Egyetemi docens, phd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Bernadett Horváth
Dátum: 18 Júl 2025 06:21
Utolsó módosítás: 18 Júl 2025 06:21
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14657

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet