Mór, Andrásné (2025) Sajátos nevelési igényű, különböző szintű értelmi sérüléssel és egyéb fogyatékossággal élő, integráltan nem nevelhető óvodáskorú gyermekek együttnevelése/ fejlesztése speciális csoportban. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Mór Andrásné Sajátos nevelési igényű, különböző szintű értelmi sérüléssel és egyéb fogyatékossággal élő, integráltan nem nevelhető óvodáskorú gyermekek együttnevelése fejlesztése speciális csoportban Szakdogozat Pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (751kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat a sajátos nevelési igényű, különböző szintű értelmi sérüléssel és egyéb fogyatékossággal élő, integráltan nem nevelhető óvodáskorú gyermekek együttnevelését és fejlesztését mutatja be gyógypedagógiai óvodai csoportban. A különböző jogszabályok és irányelvek meghatározzák a sajátos nevelési igényű gyermekek oktatási feltételeit és a pedagógusok elvárásait. Az integrált nevelés a megfelelő feltételek biztosítása mellett előnyös, ugyanakkor a szegregáció is fontos szerepet játszhat a speciális szükségletekkel, különböző fogyatékossággal élő gyermekek fejlődésében. Az óvodai nevelés során a szülők és a pedagógusok együttműködése elengedhetetlen a gyermekek fejlődése érdekében. A dolgozat bemutatja a gyógypedagógiai óvoda működését, a csoportok létrehozásának és szervezésének folyamatát, valamint a megfelelő tárgyi és személyi feltételek kialakítását. A dolgozat rávilágít, hogy a sikeres integráció érdekében biztosítani kell a megfelelő tárgyi, személyi feltételeket, valamint a pedagógusok elkötelezettségét és felkészültségét. A szegregáció és az integráció közötti egyensúly megtalálása kulcsfontosságú a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlődése szempontjából. A szakdolgozat célja, hogy felhívja a figyelmet a gyógypedagógiai nevelés fontosságára, valamint a szülők és pedagógusok közötti együttműködés szükségességére.
Magyar cím
Sajátos nevelési igényű, különböző szintű értelmi sérüléssel és egyéb fogyatékossággal élő, integráltan nem nevelhető óvodáskorú gyermekek együttnevelése/ fejlesztése speciális csoportban
Angol cím
Co-education/development of preschool children with special educational needs, intellectual disabilities and other disabilities of varying degrees, who cannot be educated in an integrated manner, in a special education kindergarten group
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Fejlesztőpedagógia (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Andrásné Mór |
Dátum: | 23 Jún 2025 11:36 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 11:36 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14627 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |