Tóth, Andrea (2025) BEILLESZKEDÉSI, TANULÁSI, MAGATARTÁSI NEHÉZSÉGGEL KÜZDŐ GYERMEKEK SZÜLEI ÉS A FEJLESZTŐPEDAGÓGUS KÖZTI EGYÜTTMŰKÖDÉS, KOMMUNIKÁCIÓ, MINT A BEVONÓDÁS EGYIK TÉNYEZŐJE. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Tóth Andrea - BTMN-nel küzdő gyermekek szülei és a fejlesztőpedagógus közötti együttműködés, kommunikáció, mint a bevonódás egyik tényezője - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az napjainkban egyre inkább előtérbe kerül a gyermekek oktatásának, nevelésének érdekében tevénykedő két legfontosabb intézmény, az iskola és a család közötti együttműködés fontossága, amelynek alappillérei a köztük lévő partnerkapcsolat, a harmónikus együttműködés, a gyakori kapcsolatfelvétel és kommunikáció. Szakdolgozatomban a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek szülei és fejlesztőpedagógusuk közöti kommunikációt, kapcsolattartást vizsgáltam az Epstein féle bevonódási modellt alapul véve. A szakirodalmi áttekintés alapján a feltáró jellegű kutatásomban kvantitatív és kvalitatív módszereket egyaránt alkalmaztam. Az iskolába járó beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermeket/gyermekeket nevelő szülők esetében kérdőíves kutatással vizsgáltam a szülők és fejlesztőpedagógusok közötti kapcsolattartás nehezítettségét, annak a szülők iskolai végzettségével és a gyermek életkorával való összefüggéseit, a kapcsolattartási formákat, a kapcsolattartás gyakorisága és a vélt hasznosság közötti, valamint a szülők elégedettsége és a fejlesztőpedagógussal való személyes találkozók gyakorisága közötti összefüggést. Végül a fejlesztőpedagógusokkal készített interjúkat elemeztem a kapcsolattartásra, kommunikációra vonatkozólag. A kutatási eredmények alátámasztották hipotéziseimet, amelyek a kapcsolattartás nehezítettségére ész összefüggések feltárására vonatkoztak.
Magyar cím
BEILLESZKEDÉSI, TANULÁSI, MAGATARTÁSI NEHÉZSÉGGEL KÜZDŐ GYERMEKEK SZÜLEI ÉS A FEJLESZTŐPEDAGÓGUS KÖZTI EGYÜTTMŰKÖDÉS, KOMMUNIKÁCIÓ, MINT A BEVONÓDÁS EGYIK TÉNYEZŐJE
Angol cím
THE COOPERATION AND COMMUNICATION BETWEEN PARENTS OF CHILDREN STRUGGLING WITH INTEGRATION, LEARNING, AND BEHAVIORAL DIFFICULTIES AND THE DEVELOPMENTAL EDUCATOR AS A FACTOR IN THEIR ENGAGEMENT
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Fejlesztőpedagógia (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Andrea Tóth |
Dátum: | 23 Jún 2025 11:34 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 11:34 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14583 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |