Hegedüs, Krisztina (2025) Eltérő képességű gyermekek személyiségének megismerése meserajzok alapján. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
HegedüsKrisztina_Eltérő_fejlődésű_gyermekek_személyiségének_megismerése_meserajzok_alapján_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A gyermekek egymással összehasonlíthatatlan képességekkel, érzésekkel és családi háttérrel rendelkeznek. Ez a különlegesség mérhetővé válik rajzokban, mesei azonosulásokban. Kedvelt szereplők megnevezésével, a róluk való beszélgetésekkel és a papírra vetett rajzokkal felfedezhetővé válnak a gyermekek rejtett belső világa, aktuális érzéseik, élményeik. Ez segíthet nekik feldolgozni a valóságban megtörtént pozitív vagy negatív élményeket, mert a mese által felismerik és újraélik tapasztalataikat. De mennyire kell differenciáltan elemezni a rajzokat, ha nem csak ép, hanem a tőlük eltérő fejlődésű gyermekek rajzait vizsgáljuk? Erre kerestem a válaszokat.
Magyar cím
Eltérő képességű gyermekek személyiségének megismerése meserajzok alapján
Angol cím
Differently abled kids personality cognition based on fairytale drawings
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Krisztina Hegedüs |
Dátum: | 23 Jún 2025 11:36 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 11:36 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14545 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |