Dávid-Tóth, Barbara (2025) Érzelmi intelligencia egy digitalizált korban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Szakdolgozat_Dávid-Tóth Barbara_C8VQID.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Egyre kevesebb szerepet tölt be a gyerekek mindennapi életében az élőszóban elhangzó mese, otthoni keretek között. Ennek oka részben a digitális eszközök használatának elképesztő térnyerése. Nem kell elzárkózni az IKT eszközöktől, hiszen rengeteg pozitív hozadéka van életünkre nézve, de fontos, hogy mi használjuk az internetet, ne pedig az használjon minket, és gyermekeinket. A kütyüzés 0-3 éves kor között rengeteg emberi interakciótól fosztja meg a gyermeket, ami szükséges lenne egy életkorhoz mérten egészséges szintű érzelmi intelligencia kialakulásához is. A „digitális cumi” jelenség legnagyobb károkat még az óvodába lépés előtt okozza, az érzelmi szabályozás tapasztalatának hiányát részben ez okozza. Egyre fókuszáltabb figyelemre lesz szüksége az óvodapedagógusoknak, szakmai elhivatottságra, és up-to-date ismeretekre, hogy a mostani generációk által támasztott kihívásokkal bátran szembe tudjunk nézni. A legfontosabb érték napjainkban a valós, 100%-os jelenlét lesz, mind a családi élettérben, mind az óvodákban. Az állandó osztott figyelem, az online-lét sokat elvesz a minőségi időből, amit szeretteink, gyermekeink, vagy akár óvodásaink körében tölthetünk.
Magyar cím
Érzelmi intelligencia egy digitalizált korban
Angol cím
Emotional intelligence in a digitalized age
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Barbara Dávid-Tóth |
Dátum: | 23 Jún 2025 12:06 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 12:06 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14535 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |