Joób, Krisztina (2024) Traumaérzékenyítés az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenységben. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Szakdolgozat_JoóbKrisztina_IZZB8I.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (970kB) |
Absztrakt (kivonat)
A pedagógusok traumaérzékenyítése elsősorban egy szemléletmód átadását jelenti, amely segítségével felismerik a traumaérintett gyermekeket és megértik, hogy az elszenvedett élményeik hogyan hatnak a gondolkodásukra, a viselkedésükre és az érzéseikre, pedagógiai módszereiket pedig ezek alapján választják meg. A traumatudatos szemlélet nem a trauma közvetlen kezeléséről szól, hanem olyan pszichoszociális támogatásról, amely a mindennapi interakciók során segítik a gyermekek sérült bizalmának és biztonságérzetének helyreállítását. A traumatudatos pedagógus mindenekelőtt a saját személyiségével tud olyan jótékony hatást kifejteni, amely segíti az érintett gyermekeket érzelmeik szabályozásában és hozzájárulhat korai szükségleteik hiányának utólagos pótlásához. A dolgozatban bemutatásra kerül egy, pedagógusok számára szervezett traumaérzékenyítő foglalkozás, amely az egyik soproni általános iskolában valósult meg az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység keretén belül.
Magyar cím
Traumaérzékenyítés az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenységben
Angol cím
Trauma sensitization in kindergarten and school social assistance activities
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
BPK - Fejlesztőpedagógia (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Krisztina Joób |
Dátum: | 18 Már 2025 09:41 |
Utolsó módosítás: | 18 Már 2025 09:41 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13476 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |