Traumaérzékenyítés az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenységben

Joób, Krisztina (2024) Traumaérzékenyítés az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenységben. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_JoóbKrisztina_IZZB8I.pdf] PDF
Szakdolgozat_JoóbKrisztina_IZZB8I.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (970kB)

Absztrakt (kivonat)

A pedagógusok traumaérzékenyítése elsősorban egy szemléletmód átadását jelenti, amely segítségével felismerik a traumaérintett gyermekeket és megértik, hogy az elszenvedett élményeik hogyan hatnak a gondolkodásukra, a viselkedésükre és az érzéseikre, pedagógiai módszereiket pedig ezek alapján választják meg. A traumatudatos szemlélet nem a trauma közvetlen kezeléséről szól, hanem olyan pszichoszociális támogatásról, amely a mindennapi interakciók során segítik a gyermekek sérült bizalmának és biztonságérzetének helyreállítását. A traumatudatos pedagógus mindenekelőtt a saját személyiségével tud olyan jótékony hatást kifejteni, amely segíti az érintett gyermekeket érzelmeik szabályozásában és hozzájárulhat korai szükségleteik hiányának utólagos pótlásához. A dolgozatban bemutatásra kerül egy, pedagógusok számára szervezett traumaérzékenyítő foglalkozás, amely az egyik soproni általános iskolában valósult meg az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység keretén belül.

Magyar cím

Traumaérzékenyítés az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenységben

Angol cím

Trauma sensitization in kindergarten and school social assistance activities

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Fejlesztőpedagógia (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Haász, Dr. Sándor
egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Krisztina Joób
Dátum: 18 Már 2025 09:41
Utolsó módosítás: 18 Már 2025 09:41
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13476

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet