A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő (BTMN)gyermek és a pedagógus személyiségének párhuzamba állítása

Sipőczné Radics, Ildikó (2024) A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő (BTMN)gyermek és a pedagógus személyiségének párhuzamba állítása. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Sipőczné_Radics_Ildikó_YXW2SK.pdf] PDF
Szakdolgozat_Sipőczné_Radics_Ildikó_YXW2SK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő (BTMN) gyermek és a pedagógus személyiségének párhuzamba állítását választottam. A témával kapcsolatos vizsgálatom kérdőíves formában zajlott. Az adatok pontosabb értelmezése érdekében több interjút készítettem, és a kapott véleményeket megfigyeléssel egészítettem ki. Fontos szempont volt, hogy közömbös és támogató pedagógusi szemléletet is vizsgáljak melyekből esettanulmányt készítettem. Az iskolákban tapasztalt magatartási problémák, fegyelmezés kérdései kapcsán egyértelmű, hogy szükség van hatékonyabb pedagógiai módszerekre, amelyek a mai kor követelményeihez igazodnak. Kutatásom nyilvánvalóvá tette számomra, hogy a szülők és a pedagógusok természetes jelenségként kezelik a tanulási nehézség fogalmát, megjelenésével tisztába vannak és fel is ismerik azokat. Meggyőződésem, miszerint a pedagógus személyisége és hozzáállása befolyásolja a gyermek iskolához fűződő viszonyát még pedagógusi részről is igazolást nyert. A pedagógusok részére nélkülözhetetlenek a tanulási nehézségek kezelésére fókuszáló továbbképzések, a tanulási nehézséggel küzdő diákok tanításában pedig az egyéni különbségeket figyelembe vevő, differenciáló oktatás.

Magyar cím

A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő (BTMN)gyermek és a pedagógus személyiségének párhuzamba állítása

Angol cím

A study into the correlation between a child with special educational needs (integration, learning and behaviour difficulties) and the teacher's personality

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Fejlesztőpedagógia (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Závoti Józsefné, Julianna
egyetemi docens Phd.
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Ildikó Sipőczné Radics
Dátum: 16 Ápr 2025 10:17
Utolsó módosítás: 16 Ápr 2025 10:17
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13452

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet