Döméné Krizmanits, Eszter (2024) Részképességek fejlesztése mesével óvodáskorban. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
zarodolgdomeneocyp5b.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom célja, hogy bemutassa a mesék szerepét az óvodáskorú gyermekek részképességeinek fejlesztésében. A kutatás során arra kerestem választ, hogyan támogathatják a mesék a kognitív, szociális és emocionális készségeket. A mesék sajátos struktúrája, nyelvi gazdagsága és a történetekben rejlő problémamegoldó helyzetek segítenek a gyermekek gondolkodásának, szókincsük bővítésében, és érzelmi intelligenciájuk fejlesztésében. A dolgozatban elemzem a különböző mesefajták hatását, mint például a hagyományos népmesék, modern mesék és interaktív történetek. A kutatásom során konkrét példákat hozok arra, hogyan alkalmazhatók ezek a mesék a mindennapi óvodai gyakorlatban. Az eredmények alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a mesék nemcsak a nyelvi fejlődést segítik elő, hanem a gyermekek társas kapcsolataikban is fejlődnek, mivel a mesékben szereplő szereplők és konfliktusok segítenek az empátia és a problémamegoldó képességek erősítésében. A dolgozatban kitértem a mesélés módszertanára, és arra, hogy a pedagógusok hogyan alkalmazhatják tudatosan a meséket a gyermekek fejlődésének támogatására.
Magyar cím
Részképességek fejlesztése mesével óvodáskorban
Angol cím
Developing Partial Skills Through Stories in Preschool Age
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Fejlesztőpedagógia (PSZV)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
BPK
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Eszter Döméné Krizmanits |
Dátum: | 16 Ápr 2025 10:17 |
Utolsó módosítás: | 16 Ápr 2025 10:17 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13447 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |