Temesi, Tamara (2024) A Vinted hatásai a fogyasztói magatartásra és a csomaglogisztikára. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAL-24_12.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja feltérképezni a népszerű online piactér, a Vinted hatásait a fogyasztói magatartásra és a csomaglogisztikára. A dolgozatban elemzem a fogyasztói magatartásvizsgálat módszereit és az ellátási lánc fontosságát a csomaglogisztika szempontjából. A dolgozat témájából adódóan a környezetvédelem is fontos szerepet játszik, emiatt megismerkedtem a fenttarható divat és a fast fashion pozitívumaival és árnyoldalaival. Ezt folytattam a másodkezes ruhapiac történetével és az online bolhapiacok fejlődésével, előnyeivel és annak hatásaival hagyományos kereskedelemre. A Vinteddel, mint online piactérrel külön fejezetben foglalkoztam, mivel annak hatásai a fogyasztókra és a csomaglogisztikára volt a dolgozatom fő témája. A csomaglogisztikai szolgáltatók napi munkamenetének megismerését és a két legnagyobb magyar csomaglogisztikai szolgáltató lefedettségét is megvizsgáltam, mivel az egyik főbb elmélet vizsgálatához szükségem volt erre. Célkitűzéseim közt a csomaglogisztikában népszerű Packeta pontok motivációjának és a Vinted felhasználók motivációjának megismerése szerepelt. Először a területi elhelyezkedés alapján kiválasztott Packeta pontokkal készített mélyinterjúkkal a rendszer előnyeit és hátrányait, a boltoknak a csomaglogisztikai szolgáltatásból származó előnyeit vizsgáltam. Ezután a Vinted felhasználókat kérdőív segítségével fogyasztói szokásaikról kérdeztem, és három hipotézisemre kerestem a választ. Az első az volt, hogy a fiatal korosztály környezettudatosságból használja az applikációt, második az, hogy a falun élők jobban preferálják házhozszállítást a csomagpontoknál a harmadik pedig, hogy a Foxpost kedveltebb, mint a Packeta. A mélyinterjú során kapott adatokat számszerűsítettem, majd írásban is feldolgoztam. A fogyasztói szokásokról szóló kérdőívre kapott válaszokat Microsoft Excel és IBM SPSS segítségével elemeztem. A kiértékelés során meglepődve tapasztaltam, hogy a környezetvédelem nem játszik fontos szerepet az emberek életében, sokkal inkább az olcsóbb árak motiválják őket a vásárlásaik során. Logisztikai választásaik során viszont nem az ár, hanem a kényelem a döntő tényező, hiszen a mai rohanó világban a csomagpontok által nyújtott rugalmasság felülírja házhozszállítás előnyeit.
Magyar cím
A Vinted hatásai a fogyasztói magatartásra és a csomaglogisztikára
Angol cím
Vinted's impact on consumer behaviour and parcel logistics
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAL-24/12
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Tamara Temesi |
Dátum: | 18 Dec 2024 09:27 |
Utolsó módosítás: | 18 Dec 2024 09:27 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13382 |
Actions (login required)
Tétel nézet |