Schőberl, Zsófia (2024) Kultúramarketing-Az X és Z generáció színházba járási szokásai. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-24_45.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témaválasztásának fő oka az volt, hogy nagyon közel áll hozzám a marketing terület a színházak látogatása pedig a hobbijaim egyike. Mindenképp szerettem volna rávilágítani a fogyasztókat a színházi világ és a kultúra ezen formájának értékére. Célkitűzéseim közé tartozott a dolgozat megírásánál az X és Z generáció közötti különbségek feltárása, hiszen feltételezésem az volt, hogy a fiatalabb generáció sokkal ritkábban jár színházba, mint az idősebbek. Ezen feltételezésemet megvizsgáltam különböző szakirodalmak áttekintésének segítségével ide tartozott például a kultúra definíciójának széleskörű vizsgálata, de említést tettem arról is, hogy miért elengedhetetlen manapság a kultúramarketing alkalmazása. Ezután pedig a Központi Statisztikai Hivatal által rendelkezésre bocsájtott adatok segítségével feltártam a színházban történő fogyasztói magatartás változásokat. Primer kutatásomat is erre vonatkozóan készítettem el annak érdekében, hogy megtudjam vizsgálni dolgozatom hipotézisét, hogy a gyakorlatban valóban így van-e. Kutatásom módszertana kvantitatív online kérdőíves megkérdezés segítségével zajlott. Tartalmazott zárt, nyitott, illetve skálás kérdéseket is a kérdőív. A kutatásból levont következtetések és javaslatok megfogalmazása kapcsán arra fektettem a hangsúlyt, hogy mindenképp olyan lehetőségeket mutassak be, melyek talán a későbbiekben a gyakorlatban is alkalmazhatok. A generációk vizsgálata kapcsán arra világítottam rá, hogy a Z generáció számára mindenképp fontos a színdarab témájának aktualitása, mert úgy könnyeben tudnak vele azonosulni. Emellett még az is tisztán látható volt, hogy a színházaknak sokkal aktívabb online jelenlétre van szükségük, hiszen a Z generáció ott érhető el a legkönnyebben. Ez a jegyvásárlási szokások tekintetében is egyértelműen megnyilvánult, hiszen manapság már minden jegyet online vásárolnak meg. Az is látható, hogy az idősebb generáció szívéhez sokkal közelebb áll a kulturális szféra ezen formája. Ennek oka pedig az, hogy sokkal könnyeben be tudják fogadni az előadások érzelmi értékeit. Összességében tehát szakdolgozatom megírása megmutatta, hogy alapjába véve mindkét generáció nyitott a kultúrának ezen területére csak más mértékben és az érzelmi befogadásuk nagy mértékben különböző, de ha a megfelelő eszközökkel célozzuk meg őket akkor nagy mértékben befolyásolhatók és könnyen motiválhatóak, tehát mindkét generáció megláthatja a színházi világ nyújtotta csodát.
Magyar cím
Kultúramarketing-Az X és Z generáció színházba járási szokásai
Angol cím
Cultural marketing- The theater-going habits of Generation X and Generation Z
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-24/45
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Zsófia Schőberl |
Dátum: | 18 Dec 2024 10:02 |
Utolsó módosítás: | 18 Dec 2024 10:02 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13357 |
Actions (login required)
Tétel nézet |