Fenntartható marketingeszközök megjelenése a közösségi közlekedésben

Mansa, Ágota (2024) Fenntartható marketingeszközök megjelenése a közösségi közlekedésben. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-24_42.pdf] PDF
KBAN-24_42.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (913kB)

Absztrakt (kivonat)

Jelen dolgozatommal a marketingeszközöket és az azok fenntartható közlekedésre, valamint az utasokra gyakorolt hatásait szeretném bemutatni magyar vállalatok példáján keresztül. A tanulmány célja, hogy bemutassam, a tudatosság egyre jelentősebb a személyszállítás marketing területén is Dolgozatom első részében a fenntartható marketing elméleti hátterét mutatom be. Elemzem az ökomarketing különböző szintjeit és dimenzióit, valamint a vállalati stratégiákat, amelyek a fenntarthatóságot előtérbe helyezik. Fontosnak tartottam a gazdaság szereplőinek tudatosságát és ezen szegmensek elkülönítését bemutatni. Részletezem a fogyasztói döntéshozatal folyamatát, az igények felismerésétől kezdve, az információgyűjtésen át a döntés meghozataláig. Ismertetem a vásárlási döntéseket befolyásoló motivációs tényezőket, összefüggésben a fogyasztói elvárásokkal és a tartózkodási szükségletekkel. A második fejezetben a fenntartható marketingeszközök vállalati alkalmazását elemzem, különös figyelemmel arra, hogy az elméleti keretek hogyan érvényesülnek a gyakorlatban. Ezen túlmenően kitérek a személyszállítás fogyasztói oldalára is, és elemzem a közlekedési szolgáltatások igénybe vevőinek attitűdjeit. A harmadik fejezet a közlekedési szektor jelentősebb szereplőit mutatja be, különös tekintettel az általuk alkalmazott fenntarthatósági marketingeszközökre. A negyedik fejezetben primer kutatásom eredményeit ismertetem, melynek célja a marketinghatások és a fenntarthatósági tudatosság felmérése volt. Kvantitatív, kérdőíves kutatási módszert alkalmaztam, illetve kvalitatív mélyinterjút végeztem. A közlekedők fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdjeit, motivációit vizsgáltam. Az adatok alapján négy csoportot alakítottam ki, amelyek eltérő viszonyulást mutatnak a fenntarthatósághoz és a közlekedéshez. A kérdőív segítségével a személyszállítási szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettséget is mértem, mivel a vállalatok versenyképessége szempontjából meghatározó szerepet játszik a jól kidolgozott marketingstratégia. Az eredmények alapján arra a következtetésre jutottam, hogy bár a fenntarthatóság szempontjából tudatosan közlekedő réteg még szűk hazánkban, a fogyasztók széles köre érdeklődik az ilyen típusú információk iránt. A dolgozatom zárásaként javaslatokat fogalmaztam meg

Magyar cím

Fenntartható marketingeszközök megjelenése a közösségi közlekedésben

Angol cím

The emergence of sustainable marketing tools in public transportation

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Dr Katalin
egyetemi docens, PhD

Helyi kari azonosító

KBAN-24/42

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Ágota Mansa
Dátum: 18 Dec 2024 09:58
Utolsó módosítás: 18 Dec 2024 09:58
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13352

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet