Challanges, Consumer Behaviour, Best Practises in Event Marketing and Management within the Context of European Wine Festivals

Gortva, Klaudia (2024) Challanges, Consumer Behaviour, Best Practises in Event Marketing and Management within the Context of European Wine Festivals. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of Bachelor Thesis_Klaudia Gortva.pdf] PDF
Bachelor Thesis_Klaudia Gortva.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (467kB)

Absztrakt (kivonat)

This Bachelor thesis examines the European wine festival scene from an event marketing and management standpoint, focusing on potential challenges, consumer habits, and best practices. The research integrates both secondary sources and primary data collected during the 31st Budapest Wine Festival from September 8th to 11th, 2022. A total of 443 in-person surveys were conducted. The primary research addresses four key questions: 1. What are the characteristics of the visitors the festival is counting on? 2. What are the most effective communication channels to attract visitors? 3. What are the main circumstances of the festival visitors’ stay in Budapest? 4. Which aspects of the festival are outstanding for visitors and what are the areas that need to be improved? Findings indicate that understanding visitor demographics, preferences, and behaviours is crucial for the successful planning and execution of wine festivals. Effective communication channels were identified, highlighting the importance of targeted marketing strategies. The study also gave insights to the circumstances surrounding visitors' stays in Budapest. Moreover, the evaluation of festival facilities provided valuable feedback on what attendees found most appealing and what areas require enhancement. Key strengths included the variety and quality of wine offerings, cultural programs, and the scenic venue. Areas needing improvement were mainly related to logistical aspects, such as crowd management, signage, and accessibility. Keywords: Wine festivals, Event marketing, Event management, Consumer behaviours, Communication channels, Festival tourism Ez a szakdolgozat az európai borfesztiválokat vizsgálja eseménymarketing és menedzsment szempontból, különös tekintettel a potenciális kihívásokra, fogyasztói szokásokra és jó gyakorlatokra. A kutatás másodlagos forrásokat és a 2022. szeptember 8-11. között megrendezett 31. Budapesti Borfesztiválon gyűjtött elsődleges adatokat ötvözi. Összesen 443 személyes kérdőív készült. Az elsődleges kutatás négy kulcskérdést vizsgál: 1. Milyen jellemzőkkel bírnak a fesztivál látogatói? 2. Melyek a leghatékonyabb kommunikációs csatornák a látogatók vonzására? 3. Milyen fő körülmények befolyásolják a fesztivál látogatóinak budapesti tartózkodását? 4. Melyek a fesztivál kiemelkedő szempontjai a látogatók számára, és mely területeken van szükség fejlesztésre? Az eredmények szerint a látogatók demográfiai jellemzőinek, preferenciáinak és viselkedésének megértése kulcsfontosságú a borfesztiválok sikeres tervezéséhez és lebonyolításához. A hatékony kommunikációs csatornák azonosítása rámutatott a célzott marketingstratégiák fontosságára. A tanulmány betekintést nyújtott a látogatók budapesti tartózkodásának körülményeibe is. Továbbá, a fesztivál létesítményeinek értékelése értékes visszajelzéseket adott arról, hogy a résztvevők mit találtak a legvonzóbbnak, és mely területeken van szükség fejlesztésre. A fő erősségek közé tartozott a borválaszték és -minőség, a kulturális programok és a festői helyszín. A fejlesztést igénylő területek elsősorban logisztikai aspektusokhoz kapcsolódtak, mint például a tömegkezelés, jelzések és hozzáférhetőség. Kulcsszavak: Borfesztiválok, Eseménymarketing, Eseménymenedzsment, Fogyasztói szokások, Kommunikációs csatornák, Fesztiválturizmus

Magyar cím

Eseménymarketing és -menedzsment kihívások, fogyasztói magatartás, jó gyakorlatok az európai borfesztiválok kontextusában

Angol cím

Challanges, Consumer Behaviour, Best Practises in Event Marketing and Management within the Context of European Wine Festivals

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Ökológiai Gazdaságtan Intézet

Szak

LKK - Turizmus-vendéglátás alapszak angol nyelven (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szabó, Dr. habil. Zoltán
egyetemi docens, Dr. habil., Soproni Egyetem, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar

Helyi kari azonosító

KBAN-24/27

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Klaudia Gortva
Dátum: 27 Jún 2024 08:39
Utolsó módosítás: 27 Jún 2024 08:39
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13265

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet