Varga, Judit (2024) Fogyasztói szokások vizsgálata a mezőtúri Nemzeti Szálloda életében. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-24_16.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az Egyetem által előírt két féléves gyakorlatomat a mezőtúri Nemzeti Szálloda és Borostyán Étteremben töltöttem. Már az első félév során egy összeszokott, jól működő, barátságos csapatot ismerhettem meg, akik mind-mind nagy tapasztalattal rendelkeznek a saját területükön. Miután megismerkedtem a Szálloda és a Borostyán Étterem működésével is, mint már előttem mások is, megállapítottam, hogy számos fejlesztési lehetőség rejlik ebben a komplexumban. A szakdolgozat irányának meghatározásakor az Étterem ételkínálatának fejlesztését választottam a fogyasztók igényei alapján. A szakdolgozatomban Mezőtúr városának rövid ismertetése után, át is térek a Nemzeti Szálloda bemutatására, ezután pedig a koronavírus óta megfigyelt fogyasztói szokásokat és trendeket vázolom fel, amik befolyással bírnak a komplexum esetében is. Ezek után, bemutatom a rendezvényeket, melyek kapcsán a Borostyán Éttermet választják a fogyasztók. Majd a témám pontos helyszínét, a Borostyán Éttermet igyekszem szemlélteti a kellő alapossággal, illetve betekintést nyújtok a vendéglátó egység által kínált ételkínálatba is. A kutatásomhoz kétféle kutatási módszertant választottam. Ezek közül az egyik egy szakmai mélyinterjú volt, melyet a Borostyán Étterem főszakácsával folytattam le. A másik pedig egy kvantitatív kérdőíves felmérés keretein belül zajlott le. A kérdőív kapcsán kétféle kérdőívet állítottam össze, egyet a helyben fogyasztó, egyet pedig a kiszállításra vagy elvitelre kért rendelők számára. A kutatásomhoz felállított hipotéziseim megválaszolásához, illetve a kínálati elemekkel kapcsolatban igyekeztem megfogalmazni olyan kérdéseket, amiket a kérdőíves kutatásomban fel tudtam használni. Ezenkívül, több szabadszöveges kérdést is tettem a kérdőívbe, melyben a vendégek véleményét, észrevételét és ötleteit szerettem volna felmérni. A kapott eredményekkel az Étteremben dolgozó személyzet számára szerettem volna segítséget nyújtani. A kutatásom lezárásaként, az általam tapasztalt és az ott dolgozók véleménye alapján javaslatokat fogalmaztam meg, a különböző területekre, melyeket a szakdolgozatom során érintek.
Magyar cím
Fogyasztói szokások vizsgálata a mezőtúri Nemzeti Szálloda életében
Angol cím
Study of consumer habits in the life of the Nemzeti Szálloda in Mezőtúr
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Ökológiai Gazdaságtan Intézet
Szak
LKK - Turizmus-vendéglátás alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-24/16
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Judit Varga |
Dátum: | 27 Jún 2024 09:17 |
Utolsó módosítás: | 27 Jún 2024 09:17 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13250 |
Actions (login required)
Tétel nézet |