Nagy, Károly (2024) Környezetelemzés hatása a költségvetésre, üzleti tervezés a Hotel Kaiser Franz Joseph-ben. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Környezetelemzés hatása a költségvetésre üzleti tervezés a Hotel Kaiser Franz Joseph-ben FIN2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 22 Május 2039 Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Kereskedelem-és marketing szakos hallgatóként mindig érdekeltek a vállalkozások döntéshozatali metódusai, aktuális pozíciója a piacon. Jelen dolgozatban makrokörnyezeti elemzést végzek-Pestel módszerrel- annak érdekében, hogy maximalizáljam a költségvetés pontosságát, hogy üzleti és fenntarthatóságiszempontból a legjobb döntéseket tudjuk hozni. Mint például a változó piachoz való gyors reagálás fontosságágra. Hiszem azt, hogy a döntéseket a jövő jegyében kell meghozni, amelyek hatással vannak jelen társadalmi környezetünkre. Rávilágítok a cég felelősségére, hogy milyen hatással van mindennapjainkra, miként tervezhető, fejleszthető az üzleti környezet. A környezetelemzés, a gazdasági tudatosság, illetve társadalmi felelősségvállalás segít ebben bennünket, ezek mentén igyekszem vezetni a dolgozatomat. Főbb feladataim az alábbi témákat érinti: • Környezetelemzés a Hotel Kaiser Franz Joseph szállodában • Marketingstratégia • Költségvetési terv elemzése • Szállodaipar, változása és kihívásai • Etikus gazdálkodás és hatása a társadalomra A tudatosság az üzleti tervezésben biztonságérzetet ad a munkavállalónak. Motiváló tényező, ha érzi, hogy a szálloda vezetése-nyilvánvalóan a profit maximalizálása mellett-felelősen és tudatosan jár el jogi, gazdasági, társadalmi kérdésekben. Márpedig egy szállodának a legfontosabb erőforrása a személyi erőforrás. Az alkalmazottak folyamatos személyes kapcsolatban állnak a vendégekkel. A személyes érintkezés ebben az iparban elkerülhetetlen, és létfontosságú. A munkavállalók elégedettsége és motiváltsága nagy befolyással van a teljesítményükre, a vendégkapcsolatokra. A vállalatnak is célja, hogy elégedettek legyenek a munkavállalók. Nemcsak célja, hanem felelőssége is. Azzal felel, hogy a legnaprakészebb legyen üzleti döntésekben, tisztában legyen a piac helyzetével, etikusan járjon el, vállaljon társadalmi felelősséget, nyitott legyen a munkavállalók igényeire. Ez egy szimbiózis, egyik sem működne a másik nélkül, és ha már ez így van akkor törekedni kell a legjobb eredményre. A cég hatékony működésének ez az alapja a szállodaiparban. A cég akkor teheti a legtöbbet, ha felel a fent említett tényezőkért. Ebben nyújt nagy segítséget a környezeti szegmensek ismerete és vizsgálata. Várható eredmény: Az üzleti tervezés pozitív hatása a társadalomra.
Angol cím
Impact of environmental analysis on budgetingm business planning at Hotel Kaiser Franz Joseph
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAL-24/5
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Károly Nagy |
Dátum: | 27 Jún 2024 09:21 |
Utolsó módosítás: | 27 Jún 2024 09:21 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13248 |
Actions (login required)
Tétel nézet |