Környezetelemzés hatása a költségvetésre, üzleti tervezés a Hotel Kaiser Franz Joseph-ben

Nagy, Károly (2024) Környezetelemzés hatása a költségvetésre, üzleti tervezés a Hotel Kaiser Franz Joseph-ben. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of Környezetelemzés hatása a költségvetésre üzleti tervezés a Hotel Kaiser Franz Joseph-ben FIN2.pdf] PDF
Környezetelemzés hatása a költségvetésre üzleti tervezés a Hotel Kaiser Franz Joseph-ben FIN2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 22 Május 2039

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Kereskedelem-és marketing szakos hallgatóként mindig érdekeltek a vállalkozások döntéshozatali metódusai, aktuális pozíciója a piacon. Jelen dolgozatban makrokörnyezeti elemzést végzek-Pestel módszerrel- annak érdekében, hogy maximalizáljam a költségvetés pontosságát, hogy üzleti és fenntarthatóságiszempontból a legjobb döntéseket tudjuk hozni. Mint például a változó piachoz való gyors reagálás fontosságágra. Hiszem azt, hogy a döntéseket a jövő jegyében kell meghozni, amelyek hatással vannak jelen társadalmi környezetünkre. Rávilágítok a cég felelősségére, hogy milyen hatással van mindennapjainkra, miként tervezhető, fejleszthető az üzleti környezet. A környezetelemzés, a gazdasági tudatosság, illetve társadalmi felelősségvállalás segít ebben bennünket, ezek mentén igyekszem vezetni a dolgozatomat. Főbb feladataim az alábbi témákat érinti: • Környezetelemzés a Hotel Kaiser Franz Joseph szállodában • Marketingstratégia • Költségvetési terv elemzése • Szállodaipar, változása és kihívásai • Etikus gazdálkodás és hatása a társadalomra A tudatosság az üzleti tervezésben biztonságérzetet ad a munkavállalónak. Motiváló tényező, ha érzi, hogy a szálloda vezetése-nyilvánvalóan a profit maximalizálása mellett-felelősen és tudatosan jár el jogi, gazdasági, társadalmi kérdésekben. Márpedig egy szállodának a legfontosabb erőforrása a személyi erőforrás. Az alkalmazottak folyamatos személyes kapcsolatban állnak a vendégekkel. A személyes érintkezés ebben az iparban elkerülhetetlen, és létfontosságú. A munkavállalók elégedettsége és motiváltsága nagy befolyással van a teljesítményükre, a vendégkapcsolatokra. A vállalatnak is célja, hogy elégedettek legyenek a munkavállalók. Nemcsak célja, hanem felelőssége is. Azzal felel, hogy a legnaprakészebb legyen üzleti döntésekben, tisztában legyen a piac helyzetével, etikusan járjon el, vállaljon társadalmi felelősséget, nyitott legyen a munkavállalók igényeire. Ez egy szimbiózis, egyik sem működne a másik nélkül, és ha már ez így van akkor törekedni kell a legjobb eredményre. A cég hatékony működésének ez az alapja a szállodaiparban. A cég akkor teheti a legtöbbet, ha felel a fent említett tényezőkért. Ebben nyújt nagy segítséget a környezeti szegmensek ismerete és vizsgálata. Várható eredmény: Az üzleti tervezés pozitív hatása a társadalomra.

Angol cím

Impact of environmental analysis on budgetingm business planning at Hotel Kaiser Franz Joseph

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Palancsa, Dr. Attila
Egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KBAL-24/5

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Károly Nagy
Dátum: 27 Jún 2024 09:21
Utolsó módosítás: 27 Jún 2024 09:21
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13248

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet