Szeitz, Edit (2015) Kommunikációs zavarok (bemutatása) és megoldási alternatívái a vállalati kommunikációban. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Diplomadolgozat Szeitz Edit.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (832kB) |
Absztrakt (kivonat)
Sokszor szembesülünk a hétköznapi és munkahelyi kommunikációnk során, azzal, hogy mintha valami nem úgy működne, ahogy azt elterveztük, vagy, ahogy elvártuk volna egy adott helyzetben. A kommunikációs zavarok óriási veszteséget okozhatnak a mindennapi/magán és az üzleti életben. Dolgozatom témája az üzleti illetve munkahelyi kommunikáció során keletkező zavarok bemutatása és megoldási alternatíváinak felkutatása. A kommunikációs zavarok első fontos tényezője a csatornák hiánya, korlátozottsága vagy meghibásodása lehet, ami meggátolja a hatékony kommunikációt. Ugyancsak zavarhoz vezet a közös kódok hiánya, a nyelvi eltérések, a felerősödő globalizáció és a lelki szükségletek figyelembevételének hiánya. Célom egy olyan átfogó dolgozat elkészítése, melyben bemutatom az üzleti kommunikáció sajátosságait, zavarainak okát, forrásait, bemutatom a lehetséges konfliktusforrásokat. Kérdőíves kutatásomban a munkahelyi konfliktusok kialakulásainak okait vizsgálom, a szervezeti kultúra, munkahelyi légkör és szervezeten belüli kommunikáció aspektusaiból. Olyan kérdésekre keresem a választ, mint mi okozza a szervezeten belüli konfliktust, hogyan reagálnak rá a munkatársak, milyen módszert használnak a konfliktushelyzet megoldására? A kutatás eredménye alátámasztja, azokat az álláspontokat, melyeket szakirodalmakban olvashatunk, mely szerint az együttműködő magatartás eredményesebb, mintha valakit önös érdekek vezérelnek egy vállalaton belül. Konfliktuskereső stratégiák közül pedig a problémamegoldó és a kompromisszumkereső stratégia módszereit alkalmazzák leginkább a szervezetek. Végül olyan kommunikációs módszereket, stratégiákat mutatok be, melyek arra keresik a választ, hogy milyen verbális és nonverbális kommunikációs hibák okozhatnak szóbeli, fizikai agressziót vagy konfliktust. Vizsgálom, hogy mely kommunikációs módszer hatékony a munkahelyi környezetben fellépő konfliktusos helyzet kezelésében.
Magyar cím
Kommunikációs zavarok (bemutatása) és megoldási alternatívái a vállalati kommunikációban
Angol cím
(Presentation of) Communication disorders and solution alternatives in business communication
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Mérnök-közgazdász szakirányú továbbképzés (főiskolai) (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KNL-16/10
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Edit Szeitz |
Dátum: | 26 Jan 2016 11:35 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 10:27 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1320 |
Actions (login required)
Tétel nézet |