Varga, Alíz (2024) Happy wingz - egészségtudatosabb csirkés étterem arculatterve. BA/BSc, Faipari Mérnöki és Kreatívipari Kar (2013-tól 2021.06.30-ig: Simonyi Károly Műszaki, Faanyagtudományi és Művészeti Kar).
PDF
FMK-59-2024-SZ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (21MB) |
Absztrakt (kivonat)
Diplomamunkám egy egészséges alternatívákra épülő gyorsétterem vizuális kommunikációja. Tervemben a gyorsétterem indoor és outdoor kialakítását, hirdetések és a social media felületeket mutatom be. Azért választottam ezt a témát, hogy új színt vigyek a gyorséttermek megítélésébe. Szertettem volna egy alternatív utat találni arra, ahol nem kell elutasítani a gyorséttermi ételt. Mindezek mellett fontosnak tartottam a mai világ által egyre fontosabbá vált elveket beleépíteni egy gyorsétterem koncepciójába. Környezettudatos, fenntartható kialakításával és környezetbarát csomagolóanyagokkal dolgozó vendéglátóhely megalkotását szerettem volna elérni. Célom lett egy vidám, fiatalos környezet kialakítása, ahol a retró amerikai gyorséttermek hangulata találkozik a mai letisztult környezettel. Ezzel bemutatva azt, hogy a két stílus jól kiegészíti egymást, s megfér egymás mellett. A megtervezés kezdetén fontosnak tartottam, a célközönség kitalálását. Szakdolgozatomban kifejtettem, hogy miért fontos ennek a kijelölése. A fiatal generációt céloztam meg fő fogyasztóknak. Mindezeket kérdőíves kutatásaim is alátámasztották. Ehhez igazodva alakítottam ki az egész koncepciómat. Egy olyan gyorsétteremi arculat megtervezése volt a célom, mellyel minden a gyorséttermekkel kapcsolatos negatív vélemény és érzés megszüntethető. Célom volt továbbá, hogy az étterem kialakításának és működtetésének már korábban ismertetett szempontjait és gasztronómiai koncepcióját megismerve a fogyasztók és a leendő vendégek a megtapasztalt gasztronómiai élményekkel együtt és egyszerre azonosítsák azt a vizuális élményt, mely a hely külső és belső megjelenésében fogadja őket és a használat közben is tájékoztatást nyújt számukra az ízek világában. Ezt a vizuális élményt elraktározva s a későbbiekben ezzel találkozva – bármilyen hirdetési, vagy egyéb felületen – részükre és környezetük számára is a pozitív élmény kerülhet felidézésre. Megnövekedhet a hely értéke, a vizuális kommunikáció terjedhet, s egyre nagyobb célközönséget érhet el.
Magyar cím
Happy wingz - egészségtudatosabb csirkés étterem arculatterve
Angol cím
Happy wingz - health conscius chicken restaurant branding
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
FMK (volt SKK) - Alkalmazott Művészeti Intézet
Szak
NEM RÉSZLETEZETT
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
FMK-59-2024-SZ
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Alíz Varga |
Dátum: | 23 Máj 2024 05:29 |
Utolsó módosítás: | 23 Máj 2024 05:29 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13030 |
Actions (login required)
Tétel nézet |