Josziv-Szolga, Szabina (2024) Az óvodáskorú gyermek érzelmi intelligencia fejlesztése. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_Josziv-Szolga Szabina_HJJNUS.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (759kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom az óvodáskorú gyermek érzelmi intelligencia fejlesztésének kutatására irányul. Ismertetni fogom mind az értelmi és mind az érzelmi intelligencia főbb kutatásait, fontosságait, az évek során megfogalmazott definícióit. Az érzelmeket is definiáltam, bemutattam hat összetevőjét, az érzelmek kialakulását és azoknak a csoprotosítását. Ezen kívül megemlítettem az óvodáskorú gyermekek sajátosságait, a mesét, szerepének fontosságát és végezetül a mese hogyan tudja fejleszteni a gyermekek érzelmi intelligenciáját. Kutatásomban nagy hangsúlyt fektettem a gyakorlatiasságra, és a tapasztalatszerzésre. Egy meseterápiás foglalkozáson vettem részt egy vegyes életkorú óvodai csoporttal együtt, majd egy mesepedagógussal interjút készítettem, hogy a gyakorlati tapasztalást alátámaszthassam hiteles elméleti információkkal.
Magyar cím
Az óvodáskorú gyermek érzelmi intelligencia fejlesztése
Angol cím
Development the emotional intelligence of the children in the kindergarden
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Szabina Josziv-Szolga |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:55 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:55 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12926 |
Actions (login required)
Tétel nézet |