ERFAHRUNGEN MEINER EIGENEN NATÜRLICHEN ZWEISPRACHIGKEIT IN DEN VERSCHIEDENEN ALTERSABSCHNITTEN

Artner, Emese (2024) ERFAHRUNGEN MEINER EIGENEN NATÜRLICHEN ZWEISPRACHIGKEIT IN DEN VERSCHIEDENEN ALTERSABSCHNITTEN. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_artneremese_APBY34.pdf] PDF
szakdolgozat_artneremese_APBY34.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A globális változások során Európában a többnyelvűség új értéket nyer és egyre fontosabbá válik. A tanulmány a kétnyelvű és egynyelvű első nyelvelsajátítás és a kétnyelvűség fogalmának magyarázatára alapozva vizsgálja a természetes kétnyelvűség előnyeit, hátrányait és hatásait a gyermek fejlődésére a különböző életszakaszokban. A kapcsolódó nehézségekre és kihívásokra összpontosítva, és különös figyelmet fordítva a család szerepére, az egy személy - egy nyelv, és mindenekelőtt általában a szülők szerepének fontosságát magyarázza. Jelen dolgozatom célja, hogy kifejezetten bemutassa a nyelvi környezet hatásainak különös jelentőségét a kétnyelvű gyermeknevelésben, és ezt a kétnyelvű első nyelv elsajátításának példájával, saját természetes kétnyelvűségem esettanulmányával erősítse meg. Ezt támasztják alá a közvetlen környezetemben élő emberekkel készített interjúk és a családtagjaim nyelvi portréi. Az elméleti megfontolások és az esettanulmány eredményei és következtetései által nyújtott megerősítés alapján ez a munka támogatást vagy legalábbis ösztönző gondolatokat nyújthat azoknak a szülőknek, akik azzal a kérdéssel szembesülnek, hogy helyes-e gyermeküket kétnyelvűen nevelni. Kulcsszavak: többnyelvűség, első nyelv elsajátítása, természetes kétnyelvűség, nehézségek, kihívások, esettanulmány

Magyar cím

Természetes kétnyelvűségem tapasztalatai a különböző életszakaszokban

Angol cím

Experiences of my bilingualismus at differentages

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Óvodáskori német nemzetiségi kétnyelvűség (SZT)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovácsné Vinkovics, Éva
tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Emese Artner
Dátum: 17 Szep 2024 11:40
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 11:40
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12916

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet