Reinagli, Réka (2024) A Waldorf-pedagógia kialakulása és működése. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Reinagli Réka_A Waldorf-pedagógia kialakulása és működése_Szakdolgozat.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom központi témája a Waldorf-pedagógia, valamint annak kialakulása és működése. Kialakulásán belül vizsgáltam Rudolf Steiner, a Waldorf-pedagógia atyjának munkásságát, filozófiai felfogását és az antropozófiát. A működésének elemzése során célként tűztem ki a pedagógiai módszerek, feladatok és célok megismerése mellett, az óvodai tevékenységek, az óvónői teendők és az iskoláztatás lehetőségeinek feltérképezését is. Kutatási céljaim eléréséhez a kérdőív módszerét választottam a már nevelőmunkát folytató pedagógusok, illetve a pedagógia szakos hallgatók körében. Elsősorban az ő véleményükre voltam kíváncsi a Waldorf és a hagyományos nevelési-oktatási rendszer összehasonlításában. A kutatás végén arra következtetésre jutottam, hogy a pedagógusok nem zárkóznak el teljesen ettől az alternatív pedagógiai irányzattól, de fenntartásokkal kezelik azt. A többség véleménye alapján sikeres és hatékony nevelőmunkát jelentene a Waldorf-pedagógia egyes módszereinek felhasználása a hagyományos intézmények nevelési-oktatási folyamatában.
Magyar cím
A Waldorf-pedagógia kialakulása és működése
Angol cím
The formation and functioning of Waldorf pedagogy
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | hallgató Réka Reinagli |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:52 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:52 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12795 |
Actions (login required)
Tétel nézet |