KÉZMŰVES ERDŐPEDAGÓGIAI JÁTÉKOK ÖTLETTÁRA ÓVODÁSKORÚ GYERMEKEK FOGLALKOZTATÁSÁHOZ ÉVSZAKOK SZERINT

Tkalics, Eszter (2024) KÉZMŰVES ERDŐPEDAGÓGIAI JÁTÉKOK ÖTLETTÁRA ÓVODÁSKORÚ GYERMEKEK FOGLALKOZTATÁSÁHOZ ÉVSZAKOK SZERINT. Egyéb, Erdőmérnöki Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_erdőpedagógia_tkalicseszter_YXUG27.pdf] PDF
szakdolgozat_erdőpedagógia_tkalicseszter_YXUG27.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Az erdőpedagógia már a kezdetektől fogva központba helyezi a gyermek érdekeit, egészségmegőrzését a szabad levegőn történő foglalkoztatáson keresztül. A közös természetjárás, kirándulások alkalmával sok apró csodára bukkanhatunk az erdőben, amik spontán is lehetőséget teremtenek a barkácsolásra. A gyermek felfedez, tapasztalati úton szerez ismeretet az őt körülvevő világról, kibontakoztathatja kreativitását különböző játékos tevékenység formájában, mely szervesen kapcsolódik az aktuális tematikához. Az évszakok változásait nyomon követve, valamint néphagyományaink, ünnepeink eseményeit figyelemmel kísérve, szépen lassan megtanulhatunk a gyerekekkel együtt a valódi természeti, illetve kulturális értékeinkre nagyobb hangsúlyt fektetni. A természet gazdag tárháza remek alkotási lehetőségeket kínál kicsiknek és nagyoknak. Az erdőpedagógiai tevékenységek az óvodai neveléshez hasonlóan komplex módon fejlesztik a gyermeket. A hatékonyság fokozásához, valamint a teljes kép, tanulság feltárásához érdemes különböző területeket összefűzni. Elterjedt módszer az erdei iskolákban, hogy a környezeti nevelés kapcsolatban áll a kézművességgel, barkácsolással. Mindez az óvoda intézményén belül is hatékonyan megvalósítható, különösen akkor, hogyha „zöld szemlélettel” rendelkezik. Dolgozatomban azt tűztem ki célul, hogy az általam felkeresett kiváló szakemberek tapasztalatain keresztül, továbbá egyéni szempontrendszerem alapján használható erdőpedagógiai kézműves ötlettárt hozzak létre, mely segítséget nyújthat a szakmában dolgozók számára is.

Magyar cím

KÉZMŰVES ERDŐPEDAGÓGIAI JÁTÉKOK ÖTLETTÁRA ÓVODÁSKORÚ GYERMEKEK FOGLALKOZTATÁSÁHOZ ÉVSZAKOK SZERINT

Angol cím

A collection of forest pedagogical craft activities for nursery age children organized by seasons

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Erdőmérnöki Kar

Tanszékcsoport/intézet

EMK - Erdő- és Természeti Erőforrás-gazdálkodási Intézet

Szak

NEM RÉSZLETEZETT

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Somogyi, Anett
Intézeti konzulens, tanársegéd, Soproni Egyetem

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Eszter Tkalics
Dátum: 12 Júl 2024 09:15
Utolsó módosítás: 12 Júl 2024 09:15
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12772

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet