Simon-Sipos, Anett Veronika (2024) Sajátos nevelési igényű tanulók szociális felmérése szegregált és többségi intézményben. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat Simon Sipos Anett Veronika X4X QKR.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A hátrányos helyzet a gyógypedagógiai oktatásban egy olyan komplex probléma, amely kihívásokat jelent az oktatás és nevelés terén dolgozó szakemberek számára. A szakdolgozatom szakirodalmak, kutatások és statisztikai adatok alapján vizsgálja a szegregált gyógypedagógiai oktatásban a hátrányos helyzetű tanulók megjelenését. Részletesen bemutatom a hátrányos helyzet esetleges okait és következményeit. Láthatjuk a háttérben húzódó különböző tényezőket. Levezetem a hátrányos helyzet törvényi meghatározását. Kifejtem továbbá a szegregált gyógypedagógiai oktatási rendszer működését, a sajátos nevelésű igényű tanulók jogosultságát. Megkeresem a hátrányos helyzet és a szegregált gyógypedagógia oktatás összefüggését. Miért gondoljuk azt, hogy bizonyos rések maradtak a SNI státusz módosítása és a hátrányos helyzet jogosultságának csonkítása miatt? Mondhatjuk azt, hogy ez a mesterséges szelekció a hátrányos helyzetűekre kedvezőtlenül hatott? A vizsgálathoz szegregáló és integráló intézményekből gyűjtöttem adatokat, ahol megvizsgálom a hátrányos helyzetű és a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók arányát. Kutatói kérdésem, hogy szegregáló intézményekben arányaiban több a HH/HHH gyermek, tanuló.
Magyar cím
Sajátos nevelési igényű tanulók szociális felmérése szegregált és többségi intézményben
Angol cím
Social assessment of pupils with special educational needs is segregated and majority schools
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
X4XQKR
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Anett Veronika Simon-Sipos |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:50 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:50 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12765 |
Actions (login required)
Tétel nézet |