Stinner, Zsuzsanna Viktória (2024) A tudatos jelenlét alkalmazási lehetőségei a pedagógiai munkában. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_Stinner Zsuzsanna Viktória_W4I9R3.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat a pedagógusok lelki egészségének jellemzőit, befolyásoló tényezőit és tudatos jelenléttel való kapcsolatát mutatja be, valamint összefoglalást nyújt a jelenleg – főként a külföldi országokban – elérhető bizonyítottan hatékony, pedagógusoknak szóló tudatos jelenlét tréningekről. Az általunk végzett kutatás során a magyar és osztrák pedagógusok önbecsült testi-lelki egészségét, tudatos jelenléttel kapcsolatos ismereteit, tapasztalatait, illetve egy lehetséges mindfulness tréningre való nyitottságát, igényét mértük fel és hasonlítottuk össze. A kapott eredmények azt mutatják, hogy mind az igény, mind az érdeklődés aránylag magas, továbbá sok pontban hasonló a két ország résztvevőinek az igénye.
Magyar cím
A tudatos jelenlét alkalmazási lehetőségei a pedagógiai munkában
Angol cím
The possibilities of the application of mindfulness in educational work
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Zsuzsanna Viktória Stinner |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:50 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:50 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12762 |
Actions (login required)
Tétel nézet |