Élő, Boglárka (2024) A vízi játékok attitűdformáló hatása. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgoza_ÉlőBoglárka_L2U7Z4.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (522kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a vízi játékok attitűdformáló hatását vizsgáltam az óvodáskorú gyermekek körében. Szakirodalmi áttekintésemben tárgyaltam az úszás történet, majd az úszás élettani hatásait. Ezután kitértem az óvodai úszásoktatásra, ezen belül a vízhez szoktatásra és az úszástechnikák oktatására is. Meghatároztam a játék fogalmát ezután kitértem a játék pedagógiai szerepére, az objektív és szubjektív feltételeire, majd az élménypedagógiára és a gyermekközpontúságra. Végezetül a játékot, mint oktatási stratégiát az úszásoktatásban taglaltam. Kutatásom legfőbb célja az volt, hogy megtudjam a gyermekek életére milyen hatással vannak a vízi játékok és az úszásoktatás. Formálja-e személyiségüket, mozgás fejlődésüket, illetve, hogy a játékok hatására, hogy változik a gyermekek vízzel szemben mutatott attitűdje. Kutatásom során induktív leíró stratégiát választottam, ezen belül kikérdezést, online kérdőív formájában. Kutatásom eredményeként elmondhatom, hogy hipotéziseim beigazolódtak és a gyermek személyiségére, mozgásfejlődésére és vízzel kapcsolatos attitűdjeire pozitív hatást gyakorolnak a vízi játékok és a játékos úszásoktatás.
Magyar cím
A vízi játékok attitűdformáló hatása
Angol cím
The attitude-forming role of games in water
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Boglárka Élő |
Dátum: | 28 Jún 2024 08:09 |
Utolsó módosítás: | 28 Jún 2024 08:09 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12745 |
Actions (login required)
Tétel nézet |