Farkas, Gabriella (2024) ÁLLATASSZISZTÁLT FOGLALKOZÁSOK GYÓGYPEDAGÓGIAI HATÁSA AZ ÉRTELMILEG AKADÁLYOZOTT ÓVODÁS KORÚ GYERMEKEKNÉL. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat új javítottpdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájának választottam az értelmileg akadályozott óvodások állatasszisztált terápiáját. A téma aktualitását adja, hogy intézményünk, ahol dolgozom A Kozmutza Flóra Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményébe már több éve kiemelt szerepet kap az állatokkal való terápia és fejlesztés. Mind a mai napig a gyerekek ló és kutyaterápián vesznek részt. Intézményünk több évtizedre visszanyúló sikeres gyógypedagógiai munkát folytat a középsúlyos, súlyos, halmozottan sérült óvodás és iskoláskorú gyermekek, tanulók nevelésében- oktatásában. Dolgozatomban az értelmileg akadályozott gyermekekkel végzett állatasszisztált terápiás foglalkozásokkal, azon belül a kutyaterápiával foglalkoztam. Az elméleti részben röviden bemutattam a sajátos nevelési igény, azon belül az értelmileg akadályozottság jellemzőit. Áttekintem az állatasszisztált foglalkozások kialakulását, történetét, a terápiás állatokat és a foglalkozások típusait. Leírtam a téma kutatási előzményeit, és megvizsgáltam az állatasszisztált foglalkozások óvodai megvalósításának lehetőségeit. A kutatásleírását egy rövid intézménybemutatással kezdtem, hipotézisem után a szülői és a terapeutákkal készült interjúk konklúzióit ismertettem. Hipotézisem: Feltételezem, hogy a szülők elegendő információkkal rendelkeznek a kutyaterápiáról. Primer kutatásomban arra kerestem a választ, hogy az érintett gyermekek szülei vajon mennyire vannak tisztában azzal, hogy mit takar a kutyaterápia, mi történik a foglalkozásokon. Illetve, hogy milyen változásokat tapasztalnak gyermekük viselkedésében, állapotában a terápiás foglalkozások után? A válaszokból az derült ki számomra, hogy a szülők többsége nem tudja, mit takar a kutyaterápia, de pozitívan állnak hozzá. Megállapítottam, hogy jó lenne, h a szülők is részt vehetnének a terápiás foglalkozásokon. Lássák, milyen célok, milyen eszközök, milyen módszerek, milyen feladatok vannak, mert jobban tudnák, mi történik, mire lehet számítani, mi az, amit be lehet építeni az otthoni rutinba is. A dolgozatot záró gondolata, hogy az állatasszisztált terápia egy jó lehetőség, érdemes a gyógypedagógus képzésben is hangsúlyosabban megjeleníteni.
Magyar cím
ÁLLATASSZISZTÁLT FOGLALKOZÁSOK GYÓGYPEDAGÓGIAI HATÁSA AZ ÉRTELMILEG AKADÁLYOZOTT ÓVODÁS KORÚ GYERMEKEKNÉL
Angol cím
THE SPECIAL EDUCATION EFFECT OF ANIMAL-ASSISTED ACTIVITIES ON IN CHILDREN OF PRESCHOOL AGE WITH INTELLECTUAL DISABILITIES
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
NEVELÉSTUDOMÁNYI ÉS PSZICHOLÓGIAI INTÉZET
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Gabriella Farkas |
Dátum: | 25 Ápr 2024 13:44 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:49 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12739 |
Actions (login required)
Tétel nézet |