Bartal, Csenge Kata (2024) A digitális eszközök hatása a kisgyermekkorra A szülői tudatosság mértéke. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (627kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a digitális eszközök kisgyermekekre gyakorolt pozitív és negatív hatásait vizsgáltam a 0-6 éves korosztályban. Három hipotézist állítottam fel, melyeket szakirodalmi áttekintés és egy szülőknek szánt online kérdőíves kutatás kiértékelésével kívántam beigazolni, vagy megcáfolni. A három hipotézisem a következők voltak: A digitális eszközök használata a kisgyermekek fejlődését beleértve a kognitív, szociális és motoros készségeiket negatívan befolyásolja. A kisgyermekek az ajánlottnál jóval több digitális ingert kapnak. A szülők nagy része tisztában van a negatív hatásokkal, de kevesen tesznek ellene. Az IKT- eszközök hatását a gyerekek különböző fejlődési területeire vonatkozóan a szakirodalmi áttekintésben korábbi kutatásokat összegezve mutattam be. Mindezeket összevetve a saját kérdőíves kutatási eredményeimmel mind a három feltevésem beigazolódott.
Magyar cím
A digitális eszközök hatása a kisgyermekkorra A szülői tudatosság mértéke
Angol cím
The Impact of Digital Devices on Early Childhood The Level of Parental Awareness
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Magyar hagyományőrzés mesepedagógiával pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Csenge Kata Bartal |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:49 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:49 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12732 |
Actions (login required)
Tétel nézet |