Óvodáskori mozgásterápia szerepe a gyermek jobb iskolai teljesítésében

Bencze, Jánosné (2024) Óvodáskori mozgásterápia szerepe a gyermek jobb iskolai teljesítésében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Bencze Jánosné- Óvodáskori mozgásterápia szerepe a gyermek jobb iskolai teljesítésében- szakdolgozat.pdf] PDF
Bencze Jánosné- Óvodáskori mozgásterápia szerepe a gyermek jobb iskolai teljesítésében- szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (936kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban azt kutatom, hogy valóban van-e szerepe az óvodáskori mozgásterápiának a gyermek jobb iskolai teljesítésében, vagyis, hogy jó hatással van-e az óvodáskori mozgásterápia a tanulási zavarokra, illetve az óvodáskorban már észlelhető részképességzavarokra. A dolgozatom elméleti részében foglalkozom a gyermek fejlődési sajátosságaival ép idegrendszeri fejlődés esetén, majd a tanulási zavarral, a részképességzavarokkal és az iskolaérettséggel, ezután a mozgással kapcsolatos fejlesztéseket, terápiákat mutatom be, kihangsúlyozva a jellemzőiket, és a gyermekre gyakorolt hatásaikat. A kutatási részben objektív, számszerű adatokkal bizonyítom diagramok segítségével a dolgozatban felállított hipotéziseimet, közülük is a legfontosabbat, mely egyben a dolgozatom témája is, miszerint az óvodáskori mozgásterápiának szerepe van a gyermek jobb iskolai teljesítésében. Kutatásomat 3 féle kérdőív segítségével próbáltam véghez vinni, a kérdőívekre óvodapedagógusok, szülők és tanítók válaszoltak. A tapasztalataik és véleményük bizonyította azt a feltevésemet, hogy az óvodáskori mozgásterápia pozitívan hat a gyermek tanulási teljesítésére. Az a tény, hogy a mozgásterápiának fontos szerepe van, segíthet sok gyermeket abban a jövőben is, hogy képes legyen az iskola által támasztott követelményeket teljesíteni, ezáltal a tanulás a gyermek számára élmény legyen.

Magyar cím

Óvodáskori mozgásterápia szerepe a gyermek jobb iskolai teljesítésében

Angol cím

The role of preschool movement therapy in the child's better learning permormance

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Vigh-Dajcs, Bernadett
Mesteroktató, Benedek Elek Pedagógiai Kar Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Jánosné Bencze
Dátum: 17 Szep 2024 08:48
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:48
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12715

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet