SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ GYERMEKEK INTEGRÁCIÓJA A TATABÁNYAI TÖBBSÉGI ISKOLÁK ELSŐ KÉT ÉVFOLYAMÁN

Kovácsné Nagy, Éva (2024) SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ GYERMEKEK INTEGRÁCIÓJA A TATABÁNYAI TÖBBSÉGI ISKOLÁK ELSŐ KÉT ÉVFOLYAMÁN. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Kovácsné Nagy Éva SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ GYERMEKEK INTEGRÁCIÓJA TATABÁNYAI TÖBBSÉGI ISKOLÁK ELSŐ KÉT ÉVFOLYAMÁN Szakdolgozat.pdf] PDF
Kovácsné Nagy Éva SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ GYERMEKEK INTEGRÁCIÓJA TATABÁNYAI TÖBBSÉGI ISKOLÁK ELSŐ KÉT ÉVFOLYAMÁN Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom az oktatás folyamatában jelenlévő integrációs törekvéseket vizsgálja. Kutatásom szakirodalmi részében törekedtem feltárni az integráció előnyeit és hátrányait, törvényi hátterét, valamint megvizsgálni a társadalmi szempontból indokolt integrációs folyamat személyi és tárgyi feltételeit. Kutatásom célja, átfogó képet kapni a tatabányai köznevelési intézmények első és második évfolyamán tanító pedagógusok együttnevelésének hatékonyságáról, az integrációhoz szükséges tárgyi és személyi feltételek biztosításáról. A kutatásom során kvantitatív kutatási módszer segítségével, kérdőíves felmérést végeztem, a többségi iskolák első és második évfolyamán dolgozó pedagógusokat szólítottam meg. A tanítók nézőpontjából kerestem válaszokat a feltett hipotéziseimre. Szerettem volna megtudni, hogy milyen kihívásokkal néznek szembe Tatabányán az SNI tanulókat integráló pedagógusok, Ők hogyan értékelik az integráció hatékonyságát? Elegendő-e a pozitív pedagógusi attitűd, és az inkluzív szemlélet a hatékony integrációhoz? A pedagógusok kérdőíves felmérésemre adott válaszaikat a kutatásom hipotéziseivel összevetve a következő megállapításokra jutottam: Az erőforrások hiányában az integrációs folyamatok nem tudnak hatékonyan jelen lenni a tatabányai köznevelési intézmények első és második évfolyamán. Az asszisztensek hiánya a tanórákon és a magas osztálylétszámok miatt az integráltan oktatott SNI tanulók egyéni differenciálása, mint tanítási módszer, nem minden esetben tud megvalósulni. A pedagógusok hiányolják a gyakorlatorientált továbbképzéseket, ahol a speciális módszertani ismeretek és a jó gyakorlatok birtokába jutnának. A nem megfelelően előkészített integráció következtében, nem minden pedagógust jellemzi a pozitív attitűd. A gyógypedagógusok számának emelkedése, az intézmények fenntartóinak segítsége az erőforrások megteremtésében, lehetőségek teremtése, hogy a tanítók a speciális módszertani ismereteket szélesebb körben elsajátíthassák, rendelkezzenek bevált jógyakorlatokkal, biztosítani tudják az SNI gyermekek számára az együttnevelés hatékonyságát.

Magyar cím

SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ GYERMEKEK INTEGRÁCIÓJA A TATABÁNYAI TÖBBSÉGI ISKOLÁK ELSŐ KÉT ÉVFOLYAMÁN

Angol cím

INTEGRATION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS IN THE FIRST TWO GRADES OF THE MAJORITY SCHOOLS IN TATABÁNYA

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mendéné Lajtai, Krisztina
Mesteroktató

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Éva Kovácsné Nagy
Dátum: 17 Szep 2024 08:48
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:48
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12700

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet