A pedagógusok attitűdje a tanulási képességet vizsgáló szakértői bizottsági vélemények felhasználásáról

Debrei, Dóra (2024) A pedagógusok attitűdje a tanulási képességet vizsgáló szakértői bizottsági vélemények felhasználásáról. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_debreidora_heuccy.pdf] PDF
szakdolgozat_debreidora_heuccy.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az integrált oktatásnak köszönhetően a többségi általános iskolákban is egyre több a tanulási zavarral küzdő tanuló. Dolgozatomban azt vizsgáltam, hogy milyen a pedagógusok attitűdje a sajátos nevelési igényű tanulók szakértői véleményével kapcsolatosan. Mennyire elfogadóak az SNI-s gyermekekkel, mennyire tartják be és veszik figyelembe a szakértői véleményben foglaltakat? Van- e különbség a szaktanárok és a tanítók között? Kutatásomat online kérdőív segítségével végeztem. A kutatásomból egyértelműen kiderül, hogy a tanárok ismerik a szakvéleményeket, legtöbbjük figyelembe is veszi a szakértői bizottság által javasolt méltányosságokat. Bár emocionálisan is közel állnak a gyerekek hozzájuk, azért nagy nehézséget ró a jelenlétük a többségi oktatásban tanító pedagógusokra.

Magyar cím

A pedagógusok attitűdje a tanulási képességet vizsgáló szakértői bizottsági vélemények felhasználásáról

Angol cím

The attitude of teachers regarding the use of expert commitee opinions examining learning ability

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zsubrits, Dr Attila
egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dóra Debrei
Dátum: 17 Szep 2024 08:46
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:46
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12634

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet