Debrei, Dóra (2024) A pedagógusok attitűdje a tanulási képességet vizsgáló szakértői bizottsági vélemények felhasználásáról. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_debreidora_heuccy.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az integrált oktatásnak köszönhetően a többségi általános iskolákban is egyre több a tanulási zavarral küzdő tanuló. Dolgozatomban azt vizsgáltam, hogy milyen a pedagógusok attitűdje a sajátos nevelési igényű tanulók szakértői véleményével kapcsolatosan. Mennyire elfogadóak az SNI-s gyermekekkel, mennyire tartják be és veszik figyelembe a szakértői véleményben foglaltakat? Van- e különbség a szaktanárok és a tanítók között? Kutatásomat online kérdőív segítségével végeztem. A kutatásomból egyértelműen kiderül, hogy a tanárok ismerik a szakvéleményeket, legtöbbjük figyelembe is veszi a szakértői bizottság által javasolt méltányosságokat. Bár emocionálisan is közel állnak a gyerekek hozzájuk, azért nagy nehézséget ró a jelenlétük a többségi oktatásban tanító pedagógusokra.
Magyar cím
A pedagógusok attitűdje a tanulási képességet vizsgáló szakértői bizottsági vélemények felhasználásáról
Angol cím
The attitude of teachers regarding the use of expert commitee opinions examining learning ability
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dóra Debrei |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:46 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:46 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12634 |
Actions (login required)
Tétel nézet |