Vidéki és városi óvodák összehasonlítása a fenntarthatóság pedagógiájának szellemében. Az óvodapedagógusok attitűdjének vizsgálata egy felmérés keretében a magyarországi vidéki és városi óvodák körében.

Varga, Dóra (2024) Vidéki és városi óvodák összehasonlítása a fenntarthatóság pedagógiájának szellemében. Az óvodapedagógusok attitűdjének vizsgálata egy felmérés keretében a magyarországi vidéki és városi óvodák körében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Varga Dóra-Vidéki és városi óvodák összehasonlítása a fenntarthatóság pedagógiájának szellemében-szakdolgozat.pdf] PDF
Varga Dóra-Vidéki és városi óvodák összehasonlítása a fenntarthatóság pedagógiájának szellemében-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (534kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban kiemelten fontos téma a fenntarthatóság és környezetvédelem kérdésköre. A mai felgyorsult világunkban, amelyben rengeteg környezetkárosító tevékenység zajlik, elengedhetetlen, hogy ezek csökkentésével, megelőzésével foglalkozzunk. A környezettudatos életmód kialakításához nélkülözhetetlen az emberek szemléletmódváltása, illetve egy olyan attitűd kialakulása, amely nyitott a fentartható életmódra és tesz is ennek megvalósulásáért. A fenntartható, környezetet tisztelő értékrend kialakítása a gyermekeknél már óvodáskorban megalapozható. Az óvodapedagógusok nevelőmunkája a jövő generáció környezettudatos szemléletmódjának kialakításában nagy szerepet játszik, az óvodai tevékenységi formákban számtalan lehetőség rejtőzik ezen cél megvalósítására. A kutatásomban vidéki és városi óvodában dolgozó óvodapedagógusok fenntarthatósággal és környezettudatossággal kapcsolatos attitűdjét vizsgáltam meg. A szakdolgozatom kutatásában arra kerestem a választ, hogy vajon a vidéki vagy a városi óvodában dolgozó óvodapedagógusok számára fontosabb a környezettudatos értékek átadása az óvodáskorú gyermekek számára, az óvodapedagógusok a fenntarthatóság témakörét mely tevékenységi formákban valósítják meg és milyen gyakran, valamint milyen mértékben használják ki az óvoda településének környezeti adottságait.

Magyar cím

Vidéki és városi óvodák összehasonlítása a fenntarthatóság pedagógiájának szellemében. Az óvodapedagógusok attitűdjének vizsgálata egy felmérés keretében a magyarországi vidéki és városi óvodák körében.

Angol cím

Comparing rural and urban kindergartens in the spirit of sustainability pedagogy. Investigation of the attitude of kindergarten teachers in a survey among rural and urban kindergartens in Hungary.

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kollarics, Dr. Tímea
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dóra Varga
Dátum: 17 Szep 2024 08:44
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:44
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12599

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet