Varga, Dóra (2024) Vidéki és városi óvodák összehasonlítása a fenntarthatóság pedagógiájának szellemében. Az óvodapedagógusok attitűdjének vizsgálata egy felmérés keretében a magyarországi vidéki és városi óvodák körében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Varga Dóra-Vidéki és városi óvodák összehasonlítása a fenntarthatóság pedagógiájának szellemében-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (534kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban kiemelten fontos téma a fenntarthatóság és környezetvédelem kérdésköre. A mai felgyorsult világunkban, amelyben rengeteg környezetkárosító tevékenység zajlik, elengedhetetlen, hogy ezek csökkentésével, megelőzésével foglalkozzunk. A környezettudatos életmód kialakításához nélkülözhetetlen az emberek szemléletmódváltása, illetve egy olyan attitűd kialakulása, amely nyitott a fentartható életmódra és tesz is ennek megvalósulásáért. A fenntartható, környezetet tisztelő értékrend kialakítása a gyermekeknél már óvodáskorban megalapozható. Az óvodapedagógusok nevelőmunkája a jövő generáció környezettudatos szemléletmódjának kialakításában nagy szerepet játszik, az óvodai tevékenységi formákban számtalan lehetőség rejtőzik ezen cél megvalósítására. A kutatásomban vidéki és városi óvodában dolgozó óvodapedagógusok fenntarthatósággal és környezettudatossággal kapcsolatos attitűdjét vizsgáltam meg. A szakdolgozatom kutatásában arra kerestem a választ, hogy vajon a vidéki vagy a városi óvodában dolgozó óvodapedagógusok számára fontosabb a környezettudatos értékek átadása az óvodáskorú gyermekek számára, az óvodapedagógusok a fenntarthatóság témakörét mely tevékenységi formákban valósítják meg és milyen gyakran, valamint milyen mértékben használják ki az óvoda településének környezeti adottságait.
Magyar cím
Vidéki és városi óvodák összehasonlítása a fenntarthatóság pedagógiájának szellemében. Az óvodapedagógusok attitűdjének vizsgálata egy felmérés keretében a magyarországi vidéki és városi óvodák körében.
Angol cím
Comparing rural and urban kindergartens in the spirit of sustainability pedagogy. Investigation of the attitude of kindergarten teachers in a survey among rural and urban kindergartens in Hungary.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dóra Varga |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:44 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:44 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12599 |
Actions (login required)
Tétel nézet |