Sajátos nevelési igényű tanulók integrációs feltételei a többségi intézményekben a pedagógusi attitűdök alapján

Tóth, Eszter (2024) Sajátos nevelési igényű tanulók integrációs feltételei a többségi intézményekben a pedagógusi attitűdök alapján. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_TóthEszter_esvywy.pdf] PDF
Szakdolgozat_TóthEszter_esvywy.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A társadalom sokszínűsége az oktatásban is megjelenik. Az eredményes társadalmi beilleszkedést már gyermekkorban megalapozzuk az együttnevelés lehetőségének megteremtésével. Az oktatási intézményekben a sajátos nevelési igényű gyermekek integrációjának sikeressége összetett folyamat. Különböző háttérrel rendelkező és eltérő fejlődési utat bejáró gyermekek elé az iskola olyan célokat állít, melyek mindenki számára teljesíthetőek, ugyanakkor törekedik a személyre szabott tanulási utat biztosítani minden egyén számára. Az egyenlő esélyek megteremtéshez az egyéni sajátosságokat figyelembe véve a körülmények alakításával igyekszik hozzájárulni. A tárgyi feltételek mellet a megfelelő személyi feltételek biztosítására törekszik. Ennek egyik legfontosabb eleme a pedagógus, aki magatartásával példaértékű a felnövekvő nemzedék számára. A diákok az oktató-nevelő munkát folytató személyek mintáját követik, így a többségi intézmények pedagógusainak hozzáállása az atipikusan fejlődő gyermekek integrálását tekintve nagyon fontos tényező. Dolgozatomban a pedagógusok attitűdjét vizsgáltam a többségi intézményekben a sajátos nevelési igényű gyermekek integrációjának szempontjából.

Magyar cím

Sajátos nevelési igényű tanulók integrációs feltételei a többségi intézményekben a pedagógusi attitűdök alapján

Angol cím

Conditions for integration of children with special educational needs and disabilities according to attitude of teachers

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mendéné Lajtai, Krisztina
mesteroktató

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Eszter Tóth
Dátum: 17 Szep 2024 08:44
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:44
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12596

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet