A természeti nevelés gamifikációs, integrációs lehetőségei az óvodapedagógiában

Hidász, Réka (2024) A természeti nevelés gamifikációs, integrációs lehetőségei az óvodapedagógiában. Egyéb, Erdőmérnöki Kar.

[thumbnail of A természeti nevelés gamifikációs, integrációs lehetőségei az óvodapedagógiában.pdf] PDF
A természeti nevelés gamifikációs, integrációs lehetőségei az óvodapedagógiában.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (9MB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban az ember és a környezet kapcsolata jelentősen eltávolodott egymástól. Az ember is a természet része, így ez a távolság több problémát felvet. Ezen problémák leredukálásában, megszűntetésében a pedagógia nagy szerepet kap. A kisgyermekkorban szerzett tapasztalatok, élmények meghatározó részei egy ember életének. Az óvodapedagógusoknak nehéz dolga van a környezeti nevelés terén, mivel a gyermekek életkoruknak nem megfelelő, hiányos környezeti tudással érkeznek az óvodába, mivel a családok rendszere és szokásai átalakultak. Az erdőpedagógia fontos szerepet játszik az óvodás korú gyermek pozitív környezeti attitűdjének kialakításában. Számos eszközt, játékot és lehetőséget nyújt a gyermekeknek, hogy játszva ismerkedjenek környezetükkel, alakuljon személyiségük és nézeteik a fenntartható környezet érdekében. A pedagógusok számára segítséget nyújtanak az erdészeti és vadászati szakemberek, hogy pontos és hiteles információkat kapjanak a gyermekek hazánk élővilágáról és tájairól. A pedagógusok és az erdészeti, vadászati szakemberek összedolgozása nagy lehetőségeket hordoz magával, melyek segítik a felnövekvő generáció tudásának bővítését, elmélyítését. A játék az óvodás korú gyermek legfontosabb fejlesztő eleme. Játék során tanulja meg a társas viselkedés alapjait, dolgozza fel érzelmeit és a hallott információkat. A pedagógusok szerepe a játéktevékenységekben lehet közvetlen és közvetett. A közvetlen játéktevékenységeket a pedagógus irányítja a gyermekek életkori sajátosságainak és érdeklődési körének megfelelően. Az irányított játék fontos eleme az óvodai nevelésnek és a szemléletformálásnak. A közvetetten irányított játékban a pedagógus szerepe minimális, a gyermek a szabad játéka során spontán mélyíti el tudását, dolgozza fel szerzett élményeit. A játék fontossága ezáltal vitathatatlan eleme az óvodai nevelésnek. Az óvodai nevelés egyik fő célja, hogy a későbbiekben tudatos, fenntarthatóságra törekvő felnőttet neveljen. Ennek alapjait az óvodai nevelés során teszik le. A pedagógusok képzése a környezeti témában nagy szerepet kap, mivel csak hiteles információkat lehet a gyermekeknek átadni. Emellett a pedagógus helyes, példamutató viselkedése is számottevő, mivel a gyermekek előtt a pedagógus viselkedése követendő példa. A pedagógusok mellett a pedagógiai programok helyes megalkotása is fontos, hogy a pozitív környezeti attitűd már kisgyermekkorban kialakuljon.

Magyar cím

A természeti nevelés gamifikációs, integrációs lehetőségei az óvodapedagógiában

Angol cím

The natural education gamification, integration possibilities in kindergarten pedagogy

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Erdőmérnöki Kar

Tanszékcsoport/intézet

EMK - Vadgazdálkodási és Vadbiológiai Intézet

Szak

BPK - Pedagógus szakvizsga (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bende, Dr. Attila
egyetemi adjunktus, Phd, Vadgazdálkodási és Vadbiológiai Intézmény
Drobny, László
vadgazdálkodási szakirányú agrármérnök, okleveles agrármérnök-tanár (erdészeti-vadgazdálkodási specializáció)

Helyi kari azonosító

ILGE21

Mű típusa: Diplomadolgozat (Egyéb)
Felhasználói azonosító szám (ID): Réka Hidász
Dátum: 21 Jún 2024 11:31
Utolsó módosítás: 21 Jún 2024 11:31
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12513

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet