Az óvoda-iskola közötti átmenet könnyebbé tétele fejlesztőpedagógus segítségével

Kovács, Anett Lúcia (2024) Az óvoda-iskola közötti átmenet könnyebbé tétele fejlesztőpedagógus segítségével. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of KovácsAnettLúcia-G4HJJZ-szakdolgozat.pdf] PDF
KovácsAnettLúcia-G4HJJZ-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (771kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom az óvoda-iskola átmenet könnyebbé tételéről szól fejlesztőpedagógus segítségével. Nyilvánvalóvá vált egy szemléletváltás a társadalomban a XXI. századra, miszerint a gyermek a legfontosabb. A családok, óvodapedagógusok, tanítók és fejlesztőpedagógusok közös célja az egyenlő esélyek, feltételek megteremtése minden gyermek számára, illetve az esetleges hátrányok csökkentése. Széles körben folytattam mennyiségi adatgyűjtést, kérdőíves formában. Célpopulációm a fejlesztőpedagógusok és az óvodapedagógusok voltak. Kutatásom eredménye beigazolta a hipotézisemet, miszerint a fejlesztőpedagógusok többsége úgy érzi, maximálisan támogatják munkájukat az intézmények. Biztosítanak neki mindent, ami a hatékony egyéni fejlesztéshez szükséges, így olyan pedagógiai körülmények, feltételek között dolgoznak, amelyek lehetővé teszik, hogy a gyermek később a belső motivációra épülő önvezérelt fejlesztést is végezzen. Alátámasztotta a kutatásom azt a feltételezésemet is, hogy az érzékeny óvoda-iskola átmenet időszakában a fejlesztőpedagógusok munkája gördülékeny, mivel a szülők és a pedagógusok maximálisan támogatják abban. Javaslatait, iránymutatásait elfogadják, azokat következetesen véghez is viszik. A munka sikerességét tovább fokozza, a hármójuk közötti folyamatos konzultáció, visszacsatolás. Ehhez számos ön- és továbbképzési lehetőségeik vannak, melyeken részt is vesznek. Részben megdőlt az utolsó hipotézisem, mely szerint a fejlesztőpedagógusok tisztában vannak kompetenciáikkal, jogaikkal. Szakmai tudásukra alapozva minden esetben csak az ő hatáskörükbe tartozó fejlődésbeli elmaradással bíró gyermekkel foglalkoznak. A hipotézisem másik fele viszont beigazolódott, miszerint a fejlesztőmunka tervezéséhez, véghezviteléhez minden, a gyermek fejlődésmenetével kapcsolatos dokumentációt ismernek, felhasználnak.

Magyar cím

Az óvoda-iskola közötti átmenet könnyebbé tétele fejlesztőpedagógus segítségével

Angol cím

The transition between kindergarten and school making it easier with the help of a development teacher

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Fejlesztőpedagógia (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Németh, Dóra Katalin
tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Anett Lúcia Kovács
Dátum: 17 Szep 2024 08:42
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:42
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12489

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet