Tőke, Andrea (2024) Nevelt gyermek óvodai közösségbe illesztésének pedagógiai kihívásai. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Tőke Andrea_Nevelt gyermek óvodai közösségbe illesztésének pedagógiai kihívásai_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A nevelt gyermek óvodai közösségbe történő illesztése komplex pedagógiai folyamat, mely számos kihívással jár mind a pedagógusok, mind a szülők, mind pedig maguk a gyermekek számára. A pedagógusoknak mindennapi nevelőmunkájuk során ezt szem előtt kell tartaniuk, hogy ezek a gyerekek ne érezzék kívülállónak, kirekesztettnek magukat. Ebben a szakdolgozatban az óvodai közösségbe történő integráció pedagógiai kihívásait és lehetséges megoldási stratégiákat vizsgálom meg, hogy hozzájárulhassak a hatékony és fenntartható óvodai nevelési gyakorlatok kialakításához. Áttekintem a témakör releváns elméleti hátterét, elemzést végzek a gyakorlati tapasztalatok alapján, és javaslatokat fogalmazok meg a pedagógiai gyakorlat fejlesztésére és optimalizálására. A célom az, hogy a gyermekközpontú, inkluzív nevelés elvei mentén olyan módszerekre és megközelítésekre térjek ki, amelyek segítik a nevelt gyermekek sikeres beilleszkedését és fejlődését az óvodai közösségben. Kutatásom során a témát mind a nevelőszülők, mind pedig az óvodapedagógusok szemszögéből vizsgálom, de leginkább a pedagógiai munka során felmerülő feladatok, helyzetek érdekelnek.
Magyar cím
Nevelt gyermek óvodai közösségbe illesztésének pedagógiai kihívásai
Angol cím
The pedagogical challenges of integrating foster children into preschool communities
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Andrea Tőke |
Dátum: | 17 Szep 2024 11:37 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 11:37 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12480 |
Actions (login required)
Tétel nézet |