Nevelt gyermek óvodai közösségbe illesztésének pedagógiai kihívásai

Tőke, Andrea (2024) Nevelt gyermek óvodai közösségbe illesztésének pedagógiai kihívásai. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Tőke Andrea_Nevelt gyermek óvodai közösségbe illesztésének pedagógiai kihívásai_Szakdolgozat.pdf] PDF
Tőke Andrea_Nevelt gyermek óvodai közösségbe illesztésének pedagógiai kihívásai_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A nevelt gyermek óvodai közösségbe történő illesztése komplex pedagógiai folyamat, mely számos kihívással jár mind a pedagógusok, mind a szülők, mind pedig maguk a gyermekek számára. A pedagógusoknak mindennapi nevelőmunkájuk során ezt szem előtt kell tartaniuk, hogy ezek a gyerekek ne érezzék kívülállónak, kirekesztettnek magukat. Ebben a szakdolgozatban az óvodai közösségbe történő integráció pedagógiai kihívásait és lehetséges megoldási stratégiákat vizsgálom meg, hogy hozzájárulhassak a hatékony és fenntartható óvodai nevelési gyakorlatok kialakításához. Áttekintem a témakör releváns elméleti hátterét, elemzést végzek a gyakorlati tapasztalatok alapján, és javaslatokat fogalmazok meg a pedagógiai gyakorlat fejlesztésére és optimalizálására. A célom az, hogy a gyermekközpontú, inkluzív nevelés elvei mentén olyan módszerekre és megközelítésekre térjek ki, amelyek segítik a nevelt gyermekek sikeres beilleszkedését és fejlődését az óvodai közösségben. Kutatásom során a témát mind a nevelőszülők, mind pedig az óvodapedagógusok szemszögéből vizsgálom, de leginkább a pedagógiai munka során felmerülő feladatok, helyzetek érdekelnek.

Magyar cím

Nevelt gyermek óvodai közösségbe illesztésének pedagógiai kihívásai

Angol cím

The pedagogical challenges of integrating foster children into preschool communities

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Haász, Dr Sándor
egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Andrea Tőke
Dátum: 17 Szep 2024 11:37
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 11:37
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12480

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet