Az első osztályba lépő gyermekek iskolakészültségének megítélése a pedagógusok attitűdje alapján

Puskás, Eleonóra (2024) Az első osztályba lépő gyermekek iskolakészültségének megítélése a pedagógusok attitűdje alapján. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_puskáseleonóra_ercyng.pdf] PDF
szakdolgozat_puskáseleonóra_ercyng.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az iskolakészültség témaköre megosztó, de rendkívül aktuális és meghatározó problémája a jelenkori oktatási rendszernek. Az iskolaérettség témakörét, illetve az első osztályba kerülő gyerekek iskolakészültségének pedagógusok általi megítélését vizsgáltam a beiskolázás törvényi változásának hatásai, az iskolaérettségi vizsgálatok kötelező elvégzésének létjogosultsága, az iskolák és a pedagógusok alkalmazkodási lehetőségeinek, módszertani megsegítésének, az óvoda – iskola átmenet problémakörének, a gyerekek egyéni képességeinek, az iskola beválás megkönnyítésének és befolyásoló tényezőinek figyelembe vételével, illetve a modern világ (digitalizáció, mozgásszegény életmód, stb.) gyermekeinek iskolakészültségére gyakorolt hatásának tekintetében. Kutatásommal kérdőíves formában óvodapedagógusokat, tanítókat és gyógypedagógusokat szólítottam meg. A kutatási eredményei a következők: rugalmasabban kellene kezelni a beiskolázás, az óvoda-iskola átmenet és az iskolaérettség kérdéskörét, az iskolaérettségi vizsgálatoknak van létjogosultsága és a tanítók módszertani megsegítést igényelnének az iskolaérettség méréséhez, értékeléséhez, fejlesztéséhez. Az oktatás egész rendszerének alkalmazkodnia kellene a világ és a benne felnövő gyermekek megváltozott igényeihez.

Magyar cím

Az első osztályba lépő gyermekek iskolakészültségének megítélése a pedagógusok attitűdje alapján

Angol cím

Teacher's attitudes used to assess school readiness of children entering first-grade

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mendéné Lajtai, Krisztina
Mesteroktató, SOE BPK

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Eleonóra Puskás
Dátum: 17 Szep 2024 08:41
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:41
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12462

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet