Kálmán, Erika (2024) DIE WIRKUNG DER EMOTIONEN AUF DEN ZWEITSPRACHENERWERB IN DER FRÜHESTEN KINDHEIT. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Erika Kálmán-Die Wirkung der Emotionen auf den Zweitsprachenerwerb in der frühesten Kindheit - Diplomarbeit.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban azt vizsgáltam, milyen hatással vannak az érzelmek a koragyermekkori másodnyelv elsajátításra, illetve hogy melyek azok az akadályok a kisebbségi nyelvet beszélő gyermekek esetében, amelyek a másodnyelv elsajátítását akadályozhatják koragyermekkorban. Szerettem volna még rávilágítani olyan kérdésekre is, mint hogy a korai másodnyelv elsajátításának pozitív ill. negatív érzelmi benyomásai élethosszig kihatnak az egyénre. Három országban is kerestem a választ ezekre a kérdésekre: Szülőhazámban, Szlovákiában, Ausztriában és idehaza Magyarországon. Többnyelvű gyermekek és felnőttek tárták föl számomra érzelmi viszonyulásaikat az általuk beszélt nyelvek iránt. Válaszaik, arra mutattak rá, hogy a korai idegennyelv elsajátításának érzelmi attitűdje egy életen át kihatással van életükre és személyiségükre. Az érzelmek a korai másodnyelv elsajátításánál sokkal nagyobb jelentőséggel bírnak, mint azt gondolnánk. Az emóciók kognitív folyamatok, a tanulásnak elengedhetetlen eszközei. Maga a beszéd pedig a társas kapcsolatok alappillére. A korai másodnyelv érzelmeken keresztül történő vizsgálata új alapokra helyezheti az elsajátítás módját.
Magyar cím
AZ ÉRZELMEK HATÁSA A MÁSODNYELV ELSAJÁTÍTÁSÁRA KORAGYERMEKKORBAN
Angol cím
THE EFFECT OF EMOTIONS ON SECOND LANGUAGE ACQUISITION IN EARLY CHILDHOOD
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Erika Kálmán |
Dátum: | 17 Szep 2024 11:37 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 11:37 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12444 |
Actions (login required)
Tétel nézet |