Németh, Dóra (2024) A hátrányos helyzetből adódó lemaradások fejlesztése, az óvoda hátránycsökkentő szerepe. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Németh Dóra - A hátrányos helyzetből adódó lemaradások fejlesztése, az óvoda hátránycsökkentő szerepe - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (947kB) |
Absztrakt (kivonat)
Hazánkban évről évre nő a hátrányos helyzetű gyermekek száma az oktatási és nevelési intézményekben. Az ilyen besorolású kisgyermekek többnyire képességeik és készségeik területén lemaradással küzdenek. Az óvoda, mint a gyermek első szociális színtere intézményes keretek között hatalmas segítséget jelent a hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatásának tekintetében is. Ezek a kisgyermekek különböző családi hátérrel rendelkeznek, szegényes körülmények között élnék, többnyire a szülők alacsony iskolázottságúak. Ebből adódóan a gyermekek lemaradásai is eltérőek. Főként szociális, valamint kommunikációs készségek tekintetében mutatnak elmaradásokat. A lemaradások fejlesztésében különösképpen nagy szerepe van az óvodapedagógusoknak, akik sok más segítőszervek segítségével igyekeznek mindennap játékosan, változatosan fejleszteni az ilyen besorolású gyermekeket. Emellett hatalmas kihívást jelent számukra a szülőkkel való hatékony kommunikáció, együttműködés.
Magyar cím
A hátrányos helyzetből adódó lemaradások fejlesztése, az óvoda hátránycsökkentő szerepe.
Angol cím
The development of the resulting from disadvantaged situations, the disadvantage reducing role of the kindergarten.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Pedagógus szakvizsga (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dóra Németh |
Dátum: | 13 Szep 2024 08:48 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2024 08:48 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12377 |
Actions (login required)
Tétel nézet |