Doktor, Katalin (2023) A coaching, mint módszer a vezetők fejlesztésében. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KPLCOH_2301 Doktor Katalin.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 30 November 2038 Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a vezetők fejlesztésének módszerét vizsgálom az egyik legfrissebb, fej-lesztésben használt módszer, a coaching vonatkozásában. Az elmúlt években hatalmas változás következett be a vezetők megítélésében. Az elvárások a korábbiakhoz képest megnövekedtek, és ezzel együtt a vezetőkkel szemben elvárt követelmények is. A mai világban már nem elegendő, hogy valaki szakmailag irá-nyítsa a csapatát, kiossza és ellenőrzizze a feladatoka, egyre inkább az emberi tényezők, az emberekkel való megfelelő bánásmód került a fókuszba. Felértékelődött a mondás, miszerint az ember céget választ, de vezetőt hagy ott. Ez a helyzet hatalmas nyomás és embert próbáló kihívások elé állította mind azo-kat a vezetőket, akik már több éve vezetői pozíciót töltenek be, hiszen egy másik kultú-rában szocializálódtak, mind pedig az újonnan kinevezett vezetőket, akiknek ez a renge-teg elvárás egyszerre zúdul a nyakukba. Mindezek tükrében be kell látnunk, hogy a korábbi vezetéselméleti modelleket alapul véve szükség van viszonylag új, modern módszerek bevonására is, hogy a vezetők meg tudják állni helyüket a mai bonyolult, folyton változó világ elvárásainak viharában. Nagyon sokszor esik szó manapság a munkavállalók szükségleteinek, elvárásai-nak elemzéséről, motivációjuk fenntartásának lehetőségeiről, ugyanakkor a vezetők mo-tivációjával, szükségleteivel és nehézségeivel jóval kevesebbet foglalkozunk. A vállala-toknál is sok esetben az a látásmód működik, hogy a vezetőknek teljesíteni kell, de vala-hol a mögöttes tartalomra, az ő nehézségeikre már ritkán figyelnek. Emiatt választottam dolgozatom témájaként azt a modern módszert, amely nagy-ban hozzájárulhat egyrészt a vezetői kompetenciák fejlesztéséhez, a nehézségeik leküz-déséhez, másrészt pedig motivátorként hat számukra, hiszen a coachingban meghallga-tást nyernek azok a problémák, kihívások, melyekkel akár naponta szembe kell nézniük. A coaching folyamatban lehetőségük van nyíltan beszélni nehézségeikről, meghallgatják problémáikat, és saját maguk jelölhetik ki azt a változáshoz vezető utat, melyen a coach kísérőként segíti őket végigmenni céljaik elérése érdekében. Dolgozatomban egy konkrét coaching folyamat leírásával kívánom bemutatni, hogy a különféle coaching eszközök bevonásával miképp tárhatók fel a vezetők problé-mái, és hogyan tud a kliens változásokat elérni egy coach segítségével ezen módszerek alkalmazásával.
Magyar cím
A coaching, mint módszer a vezetők fejlesztésében
Angol cím
The coaching as a method in the development of managers
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-15/43
Mű típusa: | Diplomadolgozat (Egyéb) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Katalin Doktor |
Dátum: | 28 Feb 2024 06:45 |
Utolsó módosítás: | 28 Feb 2024 06:45 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12160 |
Actions (login required)
Tétel nézet |